کد خبر: ۲۸۲۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

«احمد بحری» محیط بان قمی در صفحه اینستاگرام خود تصاویری از نجات دادن یک کفتار را منتشر کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از زیست بوم، این محیط بان که علاوه بر انجام وظایفش علاقه خاصی به استفاده از رسانه ها برای انعکاس فعالیت های خود و همکاران محیط بانش دارد نوشت:

مدتها پیش یکی از روستاییان اطلاع داده بود که یک کفتار داخل یک استخر آب کشاورزی سقوط کرده. وقتی به محل رسیدیم مشاهده کردیم که یک استخر خالی با ارتفاع دومتر و فاقد فنس کشی باعث شده بود این کفتار به داخلش سقوط کرده و نتواند بیرون بیاید.
نجات دادن کفتار از استخر+ تصاویر
قبل از رسیدن ما هم ظاهرا کارگرهای افغانی مزارع اطراف با چوب و سنگ حسابی ازش پذیرایی کرده بودند، با چند تن از همکاران و علاقمندان ابتدا تلاش کردیم به کفتار کمک کنیم تا خودش بیرون بیاید.
نجات دادن کفتار از استخر+ تصاویر
در گوشه های استخر با قرار دادن چوب و بشکه سعی کردیم مسیری برای خروج کفتار ایجاد کنیم. ولی چون حیات وحش معمولا به سختی به عوارض انسان ساخت اعتماد می کنند این کفتار هم علیرغم تلاش های ما حاضر نشد از این پله بالا برود.

تلاش ها برای خارج کردن کفتار از داخل استخر بی نتیجه ماند. حتی چند بار سعی کردیم با بستن طناب به کفتار آنرا بیرون بکشیم ولی قدرت بدنی بالا و فک قوی کفتار مانع این کار شد.
نجات دادن کفتار از استخر+ تصاویر
آخرین راهکار بیهوش کردن کفتار و انتقال آن بود. با مشورت دامپزشک توسط بولوپایپ کفتار را بیهوش کرده و پس از خارج کردن آنرا در کوههای نزدیک محل رها کردیم. سعی کردیم از دز پایین استفاده کنیم تا ییهوشی شدید نباشد. به خاطر همین کفتار نیمه هوشیار بود.

برای اطمینان دهان کفتار را با پارچه ای بستیم و در بار خودرو قرار داده و فورا محل را ترک کردیم. با سرعت تمام انتقال انجام شد تا قبل از به هوش آمدن کفتار را در محل رهاسازی کنیم.
نجات دادن کفتار از استخر+ تصاویر
انتقال کفتار بیهوش به داخل خودرو. این عملیات با کمک همکارانم آقایان طیب احمدی، محمدرضا عابدی مقدم، مهدی ابوالقاسمی و نیز دوستانمان آقایان رضاعلی اصل، حمیدقاسمی زاده، حمیدمیرکمالی انجام شد. برخی مردم محلی هم به ما کمک کردند. مثلا یکی از دامداران محل لاشه بره اش را به ما داد تا در کنار کفتار بگذاریم که بعداز به هوش آمدن آنرا بخورد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
محمد رضا آرین نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
0
1
دامپزشک محترم که نامش برده نشد ! حتما کمکش چندان اهمیتی در فرآیند نجات کفتار نداشته! شاید هم ناخواسته از قلم افتاد.
نظر شما
ادامه