کد خبر: ۲۸۲۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی:
«محمد موسوی» افزود: واردات بی‌رویه و خودسرانه وزارت جهاد کشاورزی، از گوشت گرفته تا شیر خشک، حاشیه سود بالایی را برای دلالان متصل به بدنه مدیریتی این وزارتخانه فراهم آورده است ...
 
 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی با انتقاد شدید از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی دولت یازدهم گفت: مدیریت دلال محور پرور وزارت جهاد کشاورزی موجب شده تا امنیت غدایی مردم ظرف سه سال گذشته بیش از سالهای گذشته به خطر بیفتد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تجارت نیوز، «محمد موسوی» با اظهار خرسندی از به نتیجه رسیدن دیپلماسی موفق دولت یازدهم در مذاکرات هسته ای گفت: اکنون که برجام به فرجام رسید و تحریم های ظالمانه علیه کشورمان برداشته شد، دولت می بایست با اعمال مدیریت کارشناسی شده و تولید محور در بخش اقتصاد مولد، زمینه بهره برداری از فضای پساتحریم به بهترین شکل ممکن فراهم کند.

وی افزود: برداشته شدن تحریم ها می تواند به مثابه یک شمشیر دو لبه برای اقتصاد ملی عمل کند، چرا که هم اکنون بخاطر سیاست های غلط برخی وزارتخانه ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی زمینه بیش از هر زمان دیگر برای واردات گسترده کالاهای مصرفی فراهم شده و همین امر می تواند منجر به تضعیف تولید و صنعت کشور شود.

موسوی با تکید بر اینکه از چند سال پیش و همزمان با انتزاع وظیفه تولید و تامین بازار خوراکی و غدایی مردم از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی وضعیت تولید غذا در کشور بیش از پیش رو به وخامت گذاشته شده است، اظهار کرد: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی با اعمال سیاست های دلال محور، عملاً موجب شده تا نرخ انواع مواد غذایی در کشور بیش از 20 الی 30 درصد نسبت دو تا سه سال گدشته افزایش داشته باشد.

واسطه ها و دلال ها به بدنه مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی متصل هستند

وی ادامه داد: در حال حاضر واسطه ها و دلال های متصل به بدنه مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی عزم خود را جدب کردند تا با سنگ اندازی در بخش تولید غذا در کشور، بیش از پیش زمینه واردات گسترده مواد خوراکی را به بهانه جوابگو نبودن میزان تولید داخلی فراهم آورند.

به گفته رییس اتحادیه فرآورده های گوشتی، حمایت همه جانبه وزارت جهاد کشاورزی از این دلال ها نیز موجب شده تا امنیت غذایی مردم به شدت به مخاطره بیفتد و دور نباشد روزی که تمام غدای کشور از خارج وارد شود.

پیشنهاد تأسیس سازمان ملی غذا

موسوی با تاکید بر اینکه باید برای تامین امنیت غدایی مردم ایران چاره ای اساسی اندیشیده شود، تصریح کرد: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی نشان داده که در چنبره تعدادی دلال و واسطه اسیر است و نمی تواند به موقع سیاست های اصولی و کارشناسی شده در بخش تولید محصولات کشاورزی و غذایی اتخاد کند، از این رو تولیدکنندگان از دولت می خواهند با خارج کردن صنعت غذا از حیطه وزارت جهاد کشاورزی، امکان تاسیس سازمان ملی غذا را در کشور فراهم کند.

وی بر این باور است که نفوذ دلال ها علت نابسامانی در بازار برنج، میوه، مرغ، تخم مرغ و کاهش تولید انواع محصولات غدایی در صنایع تبدیلی است.

موسوی با اشاره به اینکه چند سالی است که وزارت جهاد کشاورزی به بهانه کمبود آب کشت و زرع بسیاری از تولیدات کشاورزی، باغی و دامی را محدود کرده است، اظهار داشت: اینکه به بهانه کمبود آب، کشت برنج وبه طور کلی محصولات باغی و کشاورزی را محدود کنید به هیچ وجه کار بزرگی نیست، اگر با وجود کمبودها طوری برنامه ریزی کنید که بتوان حداکثر استفاده از خاک و آب موجود را برای تامین غذای مردم کرد، مدیریت درست است.

این فعال صنعت غدا با اظهار نگرانی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: این وزارتخانه از طریق سیاست های نادرست در حال حاضر به عنوان یک بنگاه و رقیب اقتصادی تولید کنندگان عمل می کند.

به گفته موسوی واردات بی رویه و خودسرانه وزارت جهاد کشاورزی از گوشت قرمز گرفته تا انواع محصولات کشاورزی و نیز شیر خشک، حاشیه سود بالایی را برای دلالان متصل به بدنه مدیریتی این وزارتخانه فراهم آورده است که تحت هیچ شرایطی حتی به قیمت از بین بردن تولید، دست از آن نمی کشند.

وی افزود: قدرت دلال های به اندازه ای است که پیگیری ها و نامه نگاری های متعدد تولیدکنندگان مواد غدایی هم نتیجه ای نداشته است.

دریافت پورسانت های کلان برای وارد نکردن گوشت قرمز از هند

رییس اتحادیه تولید کنندگان فرآورده های گوشتی گفت: که هم اکنون واردات گوشت قرمز مورد نیاز صنعت فرآورده های گوشتی در دست عده ای دلال است که به دلیل حاشیه سود بالا حاضر نیستند این کالا را علی رغم ارزان بودن از هند وارد کنند، بلکه تنها به خاطر پورسانت های کلان اقدام به واردات گوشت قرمز از سایر کشورها می کنند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
0
0
انصافا که مدیریت نادرست و تصمیم های احساسی و ... این وزارت خانه ضربه های جبران ناپذیری به منابع طبیعی و آب و خاک این کشور وارد کرده ، ضمنا نظرات این کارشناس محترم نیز بجا و قابل درک است .
نظر شما
ادامه