کد خبر: ۲۸۲۵۶
اطلاعیه اداره کل دامپزشکی استان کردستان:
لاشه‌ی مورد نظر به طور قطع جهت بازرسی بهداشتی به کشتارگاه حمل شده و مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفته است ...
 
 

حکیم مهر - طی روزهای اخیر تصاویری از انتقال لاشه گوشت از یک خودروی سواری به خودروی حمل گوشت کشتارگاه دام سنندج در شبکه های اجتماعی منتشر شد که زمینه نگرانی مردم و شهروندان استان را فراهم کرد.

بعد از انتشار این عکسها و بازتاب آن در میان مردم، اداره کل دامپزشکی استان کردستان در خصوص حمل گوشت مشکوک توسط خودروی حمل گوشت کشتارگاه اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش حکیم مهر، در اطلاعیه اداره کل دامپزشکی استان کردستان آمده است:

در روزهای اخیر عکس‌هایی حاکی از انتقال لاشه‌ی گوشت از یک خودروی سواری به خودروی حمل گوشت کشتارگاه دام در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که در این رابطه توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی به استحضار مردم استان می‌رساند.

در تاریخ پانزدهم دی‌ماه 94 یک راس گوساله‌ی نر پرواری در یکی از روستاهای شهرستان سنندج به علت ابتلا به نفخ مورد کشتار اضطراری قرار می‌گیرد. دامدار با هماهنگی قصاب مربوطه (که دام را مورد ذبح قرار داده‌)، مراتب را به اطلاع بازرس دامپزشکی گوشت کشتارگاه سنندج جهت کسب تکلیف می‌رساند و مقرر می گردد که لاشه جهت بازرسی دقیق به کشتارگاه دام سنندج ارجاع شود. بدین منظور قصاب مربوطه برای حمل گوشت دام مورد اشاره از خودروی حمل گوشت کشتارگاه استفاده می کند.

در این رابطه ذکر چند نکته ضروری است:

1. اداره کل دامپزشکی استان از شهروندان گرامی که احساس مسئولیت نموده و این عکس‌ها را تهیه کرده‌اند تقدیر می کند؛ بدون شک حساسیت شهروندان بزرگترین عامل موفقیت نظارت‌های دامپزشکی بر روی فرآورده‌های خام دامی خواهد بود.

2. باستناد مدارک موجود، لاشه‌ی موردنظر به طور قطع جهت بازرسی بهداشتی به کشتارگاه حمل شده و مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفته است و قبل از بازرسی بهداشتی به هیچ وجه در بازار مصرف توزیع نشده است.

3. ملاک عمل برای بازرسین دامپزشکی وجود برچسب بازرسی بهداشتی لاشه و مهر دامپزشکی بوده و همکاران در صورت مواجه با لاشه‌های بدون برچسب و مهر اقدامات لازم در خصوص ضبط لاشه را معمول خواهند داشت.

4. حمل لاشه‌هایی که مورد کشتار اضطراری قرار گرفته‌اند، نباید با خودروی حمل لاشه های بازرسی شده صورت گیرد، که در این رابطه تذکرات لازم به شرکت مسئول حمل گوشت و قصاب مربوطه جهت جلوگیری از تکرار موضوع که منجر به ایجاد شبهه گردیده، داده شده است.
 
 
نظر شما
ادامه