کد خبر: ۲۸۲۸۰
در پاسخ به مطلب منتشر شده در پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر:
در پی درج خبر «ناتوانی دامپزشکان در درمان پنومونی جبیرهای سایت سلامی و درمان آن توسط یک فرد روستایی»، اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی توضیحاتی ارائه کرد ...
 
 

حکیم مهر - متن جوابیه اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، به شرح زیر است:

 

با سلام و احترام،

پیرو انعکاس خبر درج شده در سایت «باشگاه خبرنگاران جوان» تحت عنوان «تجربه به کمک جبیرها آمد» در تاریخ 28 دی ماه و متعاقباً تغییر نامناسب تیتر خبر یاد شده به «ناتوانی دامپزشکان در درمان پنومونی جبیرهای سایت سلامی و درمان آن توسط یک فرد روستایی»، جوابیه ادارات دامپزشکی و محیط زیست خواف در اعتراض به تیتر انتخابی خبر فوق و نیز جوابیه این اداره کل برای آگاهی خوانندگان فهیم اعلام می گردد. خواهشمند است نسبت به انعکاس آن، اقدام مساعد مبذول فرمائید.

1. پیرو خبر درج شده در سایت حکیم مهر، به استحضار می رساند جبیرهای مورد نظر بطور مستقیم تحت درمان دکتر دامپزشک متخصص داخلی بوده و علاوه بر تجویز دارو و سه مرتبه ویزیت، دو مرتبه بصورت مستقیم نیز سرم تراپی شده است و تیمار و پرستاری آنها به عهده یکی از همیاران محیط زیست بوده است و لازم به ذکر است تلفاتی که در گذشته رخ داده است، به علت لنفادنیت کازئوز گسترده (بدنبال کالبدگشایی) بوده است.

پس از درج خبر در سایت مذکور، بصورت کتبی به اداره محیط زیست شهرستان خواف طی نامه شماره 1692 اعلام گردید و درخواست پیگیری موضوع شد که اداره محیط زیست شهرستان طی نامه شماره 2985 مورخه 30/10/94 اعلام داشته که خبر ارسالی از سوی ایشان توسط خبرنگار سایت حکیم مهر تحریف شده و موضوع در دست پیگیری می باشد.

دکتر عبدا... احسانی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خواف

1. احتراما عطف به نامه شماره 1692/1250/94 مورخ 29/10/94 درخصوص درج خبری در سایت حکیم مهر به استحضار می رساند، متاسفانه خبر ارسالی از سوی این اداره توسط خبرنگار سایت حکیم مهر تحریف شده و درج تیتر مزبور برداشت شخصی وی می باشد و در بررسی متن خبر نیز چنین موضوعی استنباط نمی گردد . لذا ضمن تقدیر و تشکر مجدد از تلاشهای حضرتعالی و مجموعه ی دامپزشکی شهرستان خواف که همواره در تمامی ساعات شبانه روز که نیاز این اداره بوده پاسخگویی سرلوحه ی کارتان بوده، در اینخصوص اعلام می دارد تمامی اقدامات لازم جهت اصلاح خبر منتشره از سوی سایت مزبور تا حصول نتیجه صورت خواهد گرفت. شایان ذکر است در خبر ارسالی از سوی این اداره، نظارت و علم دامپزشک معتمد مورد تاکید بوده و تصاویر ارسالی نیز مبین زحمات و اقدامات ارزشمند دامپزشکان محترم شهرستان خواف بوده که متاسفانه به چاپ نرسیده است.

عباس طاهریان، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خواف

2. با توجه به موارد فوق و مستندات ارائه شده و با عنایت به جایگاه ارزشمند حکیم مهر به عنوان یک سایت تخصصی، انتظار می رفت تا هنگام انعکاس و بازنشر خبر فوق دقت لازم انجام می شد و صرفاً در جهت افزایش بازدیدها و خوانندگان خبر، چنین تیتری به کار نمی رفت چراکه در هیچ جای خبر، مطلبی تحت عنوان «ناتوانی دامپزشکان» نیامده و استنباط شخصی فردی که خبر را جهت بازنشر در آن سایت انتخاب نموده، نمی تواند ملاک توانایی یا ناتوانی دامپزشکان محترم باشد.

3. مورد فوق، در حوزه مطبوعات و روزنامه نگاری نیز پسندیده نبوده و خلاف قواعد رسمی خبرنویسی می باشد و نادیده گرفتن چنین مواردی که از ارکان روزنامه نگاری حرفه ای می باشد، زیبنده آن سایت خبری تحلیلی نمی باشد.

4. قطعاً چنین اشتباهاتی، سبب نادیده گرفتن تلاش و فعالیت دامپزشکان و همکاران خدوم دامپزشکی در بخش های خصوصی و دولتی که در سخت ترین شرایط آب و هوایی و کاری مشغول ارائه خدمات به تولیدکنندگان شریف و مخاطبان ارجمند دامپزشکی هستند نخواهد شد.

 

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی
 

 

توضیح حکیم مهر - در ابتدا از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی به جهت پیگیری سریع موضوع و ارسال توضیحات لازم تشکر می نماییم.

علت انتخاب تیتر یاد شده در سایت حکیم مهر، استنباطی بود که از مصاحبه سرپرست محترم اداره حفاظت محیط زیست خواف شده بود.

این جملات عیناً از مصاحبه ایشان نقل شده است:

"در طول دو سال گذشته بیماری تنفسی جبیرهای سایت سلامی خواف باعث تلف شدن چند رأس از آنها شده بود. فردی از دوستداران محیط زیست با مشاهده بیماری دو راس جبیر از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تقاضا کرد بر اساس تجربیاتی که در اختیار دارد، اجازه درمان جبیرها را با نظارت دامپزشک به وی محول کنند. خوشبختانه دو جبیر بیمار که امیدی به حفظ آنها نبود، با تجربه ایشان بهبود یافتند"

هر چند در مصاحبه ایشان مستقیماً مطلبی درخصوص ناتوانی دامپزشکان در درمان جبیرهای بیمار بیان نشده بود، ولی برداشت ما آن چیزی بود که در عنوان مطلب منتشر گردیده بود.

در عین حال از سرپرست محترم اداره حفاظت محیط زیست خواف نیز که پیش از این در بخش نظرات خبر منتشر شده، توضیحات لازم را در این خصوص بیان نمودند، تشکر می نماییم.
 
 
نظر شما
ادامه