کد خبر: ۲۸۲۹۷
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
واحد میانه
 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه از پذیرش دانشجو در رشته دکتری حرفه‌ای دامپزشکی از نیم سال دوم تحصیلی ۹۵-۹۴ در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری آنا، «دکتر علی سلمان‌پور» گفت: متقاضیانی که در سال جاری در آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده و در رشته مورد علاقهٔ خود پذیرفته نشده‌اند، می‌توانند تا تاریخ 94/۱۱/12 از طریق سایت مرکز آزمون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به www.azmoon.org مراجعه و در تکمیل ظرفیت، این رشته تحصیلی را انتخاب و از نیم سال دوم ۹۵-۹۴ در این واحد دانشگاهی تحصیل کنند.

سرپرست واحد میانه با تأکید بر اینکه رشته دکتری حرفه‌ای دامپزشکی یکی از پر طرفداران رشته­‌های تحصیلی دایر در این واحد دانشگاهی است اظهار کرد: «برای فارغ التحصیلان این رشته زمینه‌های اشتغال فراوانی وجود دارد و فارغ التحصیلان قادر هستند با راه‌­اندازی داروخانه دامپزشکی، آزمایشگاه تشخیص طبی دامپزشکی، کلینیک اختصاصی حیوانات خانگی یا درمانگاه­‌های دام‌های بزرگ و مراکز مایه کوبی برای خود شغل مناسبی ایجاد کنند.»

سلمان‌پور اضافه کرد: «فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی می‌توانند برای فعالیت در مجتمع­‌های مرغداری، گاوداری و پرورش طیور و دام، مجتمع­‌های تکثیر و پرورش آبزیان خوراکی و زینتی، مجتمع­‌های پرورش اسب و باشگاه­‌های سوارکاری و پانسیون اسب، سازمان دامپزشکی و شبکه­‌های دامپزشکی، انستیتو پاستور و مؤسسه سرم‌سازی رازی، کشتارگاه‌­های صنعتی، کار‌شناسان کمیته امداد امام خمینی، مسئولان فنی کارخانه­‌های تولید خوراک دام و طیور و... مشغول به کار شوند.»

وی خاطرنشان کرد: «دانشجویانی که وارد رشته دامپزشکی می‌­شوند باید حدود ۲۲۰ واحد درسی را در ۶ سال بگذرانند که این واحد‌ها در سه مقطع متوالی علوم پایه، پاتوبیولوژی و علوم درمانگاهی تدریس می‌­شود.»

سلمان پور با بیان اینکه دانشجو در آغاز شروع تحصیل خود، در ۲ سال علوم پایه را می‌­گذراند و سپس در ۲ سال بعدی دروس پاتوبیولوژی شامل میکروبیولوژی، آسیب‌شناسی، انگل‌شناسی و بهداشت و کنترل مواد غذایی را مطالعه می‌­کند ، گفت: «بالاخره وارد دوره علوم درمانگاهی می‌­شود که این دوره خود شامل دو بخش دروس نظری و عملیاتی و بخش کارورزی می‌­شود.»

وی تصریح کرد: «به همین دلیل دانشجوی این رشته در علوم پایه پزشکی بنیه­ علمی خوبی دارد و حتی می‌­تواند در دوره­‌های تخصصی ایمونولوژی، میکروب‌شناسی و... در آزمون­‌های رشته­‌های پزشکی شرکت کرده و به موفقیت نیز می‌‌‌رسند.»
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
دکتربديعي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
1
0
بازار عاليه، وقتي هميار دامپزشک راه ميندازيم ،پس يعني کمبود،خداراشکر که دانشگاه ازاد ميانهاين وضعيت رادرک کرد.
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
1
0
تشکر از بابت کمک به اطلاع رسانی دانشگاه
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
1
0
آدم یاد داستان ملانصرالدین و آش دادن میفته . به این آقای سرپرست باید گفت شما برای جذب سرمایه و خالی کردن جیب مردم مجبوری این حرف ها رو بزنی و در باغ سبز نشون بدی اما یه وقت خام نشی و برای بچه خودت یا فامیل این .................. رو تعریف کنی که باید برای مشغول به کار شدنش و درآمد بخور نمیر به چندین نفر التماس کنی و در ضمن باید پول توجیبی هم بهش بدی . و در انتها به غلط کردن هم شاید بیفتی .
کاوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
1
2
ای ول بابا. این همه زمینه کاری در این رشته موجود هست و ما دامپزشکان از آن خبر نداشتیم..... حالا یکی نیست از این رییس بپرسه شما چند نفر هیئت علمی تمام وقت دارین؟ کدام کلینیک و دانشکده را دارین؟ گروه دامپزشکی که 4-5 تا استاد و مربی داره مگه میتونه دانشجوی دکترا تربیت کنه؟ یک رویه افتاده تو دانشگاه آزاد که اول دانشجو میگیره بعد بفکر تامین استاد و کلاس و کلینیک میفته در صورتی که این رویه باید برعکس انجام بشه. بعدش عزیزم کدام کار؟؟؟؟ کار دولتی که نور چشمی های بدنیا نیامده هم جایشان مشخصه......... کار آزاد که هر روز تعداد دام کشور کم و کمتر میشه و کار تدریس در دانشگاهها با این روند جذب تقریبا منتفیه. کدام آزمایشگاه؟ کدام اسبداری؟ کدام دام کوچک؟ بابا دلتونو الکی خوش نکنید. خانه از پای بست ویران است..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
1
2
تاسیس دانشکده دامپزشکی بدون امکانات درمانگاهی و بیمارستانی و همچنین بدون کیس یعنی اجاد دانشکده مجازی و از راه دور دامپزشکی!. واقعا مسئولان وزارت علوم و دانشگاه آزاد این را درک میکنند؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
1
2
اگه بازار کار به نظر خرابه از کم کاری دوستان هست...
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
1
1
فکر نکنم شما دامپزشک باشید. اجازه بدهید دامپزشکان در این باره اظهار نظر نمایند. با تشکر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
1
2
من به عنوان یک دکتر دامپزشک بخش خصوصی که سال 92 وارد بازار کار شدم باید خدمت دوستانی که قصد دارن وارد این رشته بشن عرض کنم ما که سال 86 وارد دانشگاه شدیم و کلا پنج شیش تا دانشگاه ازاد دکترا میگرفت الان با هزارتا بدبختی و حقوق یک و هفتصد در بخش خصوصی مشغول هستیم و شش ماهیم تاحالا بیکار بودیم تا حالا سه تا شهر عوض کردم جای اول که کار میکردم که بنده خدا تعطیل شد در مورد داروخونه و کلینیکم عرض کنم که اشباع شده مسول فنیم حقوق بخور نمیر داره و عدم امنیت شغلی اونم جدیدا صف طولانی براش هست کار دولتیم فقط از بین خودشون میگیرن پس الکی عمرتون تلف نکنید اگرم خیلی دوست دارید دامپزشک بشین برین خارج چون اینجا خداییشم به کسی چیزی یاد نمیدن با تشکر دکتر دامپزشک
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
1
1
آره دیگه فکر کن ماست فروش بگه ماست من ترشه ببخشیدا ولی فقط به فکر ........................... با پولای دانشجوها هستید اخرشم میگید وای اینهمه کار برید انجام بدید یاد روزای اولی میفتم که وارد دانشگاه شدم نمیدونستم قراره دوغوز آباد فلان شهرم دکتری دامپزشکی بیاره و حالا خوبه ما جایی بودیم که مثلا دکتری بود ولی یخچال واسه نگهداشتن لاشه نداشت با پول ما دانشجوها رفتن یخچال خریدن فکر کنم این نهاد دانشگاهیم پول کم اورده و گفته ی دکتری بیاریم که کلی شهریه بگیریم عشق کنیم بیخیال این همه دامپزشک بیکار تازه دیوارشونم خیلی کوتاهه نمیتونن کاری با ما بکنن اینجور شد که دامپزشکی وارد این دانشگاه هم شد دوستان کسانی که فکر میکنید این رشته خیلی خوبه گول دکتری این رشترو نخورید ما اومدیم همه پشیمونیم نمیتونیم کاریشم کنیم چون دیگه عمرمونو پاش دادیم وگرنه هیچکدوممون دوباره این رشترو نمیومدیم با وضعی که الان داره
مهدی
|
United States of America
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
با سلام این رشته ی بسیار خوب و با ارزشی است من الان تو این رشته که دکتری هم ندارم وفقط کاردان هستم خیلی درامدم خوبه حدودا بیشتر از سه میلیون تومن در ماه.کی میگه کار نیس؟خیلی کار هست برا کسی که بخواد کار کنه عاشق این رشتم فوق العاده است
نظر شما
ادامه