کد خبر: ۲۸۳۰۳
 

به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی و آغاز ایام ا... دهه فجر، طرح ارائه خدمات رایگان دامپزشکی فارس به دامداران اجرا می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، مدیرکل دامپزشکی استان با اعلام این خبر گفت: به میمنت ایام ا... دهه فجر و به منظور ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به دامداران روستائی و عشایری،طرح ارائه خدمات رایکان شامل واکسیناسیون دام و طیور بومی در سطح استان فارس از ابتدای بهمن ماه آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

«دکتر قاسم رضائیان زاده» افزود: در این طرح از واکسن بیماریهای تب برفکی گوسفندی، تب مالت به شکل فراگیر در سطح دامداریهای استان با اولویت دامهای عشایری و روستائی استفاده خواهد شد، همچنین واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در روستاهای شیراز (شامل زرقان، ارژن، خانه زنیان) و سپیدان (بیضا) انجام می شود.

وی تصریح کرد: در این طرح واکسیناسیون رایگان بر علیه بیماری لمپی اسکین نیز آغاز شده و به ویژه در مناطق پرخطر با پوشش کامل دامهای سنگین ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اهمیت کنترل و مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام اظهار داشت: با تدابیر اتخاذ شده و به منظور مبارزه با انگلهای خارجی دام در شهرهای جنوبی و گرمسیری استان، عملیات سمپاشی رایگان دام و اماکن دامی اجرا می شود.

وی همچنین به معاینه رایگان دام در دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: در شیراز خدمات کلینیکی توسط کلینیک مرجع دامپزشکی این شهرستان واقع در خیابان راهنمائی و در بخش زرقان و ارژن نیز تمهیداتی جهت معاینه و ویزیت رایگان دام اندیشیده شده که دامداران می توانند با مراجعه به این مراکز از این خدمات بهره مند گردند.

مدیرکل دامپزشکی استان در پایان از دامداران خواست به منظور اجرای بهتر طرحهای کنترل و پیشگیری بیماریها در زمان مایه کوبی با اکیپ های واکسیناسیون همکاری نمایند.
 
 
نظر شما
ادامه