کد خبر: ۲۸۳۰۶
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، «دکتر مهدوی نژاد» مدیر کل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور و هیات همراه و «دکتر علی اصغر شریفی» مدیر کل دامپزشکی استان البرز از شرکت تحقیقاتی و تولید واکسن های طیور در شهرستان ماهدشت بازدید نمودند.

در این بازدید که کارشناسان دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی نیز حضور داشتند، از بخش های مختلف این شرکت اعم از واحد تحقیقات، آزمایشگاهها و بخش تولید واکسن بازدید بعمل آمد.

در این بازدید، «دکتر مهدوی نژاد» مدیر کل دفتر دارو و درمان با اشاره به حمایت سازمان دامپزشکی کشور از تولیدات داخلی افزود: تولید هر نوع واکسن طیور و دام و فرآورده های بیولوژیک باید بر اساس دستورالعمل های سازمان دامپزشکی و OIE باشد و تمام شرایط فیلترینگ و بهداشتی بدلیل اهمیت موضوع و حساسیت واکسن باید کاملا رعایت گردد.

وی ادامه داد: حمایت از تولید داخلی واکسن های دام و طیور از اولویت های سازمان دامپزشکی کشور می باشد که امیدواریم در این زمینه پیشرفت های بیشتری داشته باشیم.

دکتر مهدوی نژاد افزود: در زمینه تولید واکسن دامی، باید تمامی پروتکل های مصوب اجرایی گردد تا محصول نهایی از کیفیت بالا و قابل رقابت با نوع مشابه خارجی برخوردار باشد.

در ادامه این دیدار، مدیر عامل شرکت پسوک ضمن تشکر از حضور مسئولین بلند پایه سازمان گفت: ما آمادگی کامل داریم تا تمامی دستورالعمل های سازمان را اجرا، تا بتوانیم محصول نهایی با کیفیت و مطلوب تولید، تا دامداران و بهره برداران با خیال راحت آن را جهت واکسیناسیون احشام خود استفاده نمایند.

قابل ذکر است این شرکت قصد راه اندازی خطوط تولید واکسن های دامی از جمله تب برفکی و  PPR را دارد که در حال دریافت مجوزهای مربوطه از سازمان دامپزشکی کشور می باشد .

گفتنی است که این شرکت به عنوان اولین تولید کننده واکسن در بخش خصوصی فعالیت دارد .

 
نظر شما
ادامه