کد خبر: ۲۸۳۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تصاویر/ نبرد خونین سگ‌ها در زنجان
 

دادستان عمومی و انقلاب زنجان طی دستوری خطاب به فرماندهی انتظامی استان زنجان، دستور برخورد با عوامل حیوان آزاری به ویژه سگ را صادر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «حجت الاسلام حسن مظفری» روز سه شنبه طی نامه ای خطاب به سردار صالحی فرماندهی انتظامی استان زنجان نوشت: برابر مقررات کشتن، تلف و ناقص کردن حیوانات و نیز جریحه دار کردن عفت عمومی، جرم محسوب می شود.

وی در این دستور آورده است: در همین راستا حسب اخبار و اطلاعات واصله عده ای در اطراف شهر زنجان و برخی شهرستان های استان با برگزاری مسابقه و با اهداف سوء، اقدام به حیوان آزاری و به جان هم انداختن سگ ها می کنند.

حجت الاسلام مظفری در ادامه این نامه آورده است: نظر به اینکه اینگونه حرکات نظم و عفت عمومی را خدشه دار می کند و با توجه به اینکه از منظر شرعی و اخلاقی نیز آزار و اذیت حیوانات امری مذموم و ناپسند است، لذا در جهت حفظ حقوق حیوانات و نیز جلوگیری از جریحه دار شدن عفت عمومی، مقرر است دستور فرمایید ضمن پیگیری موضوع با شناسایی افراد و یا گروه های تشکیل دهنده چنین مسابقاتی ، در ابتدا نسبت به ممانعت از هرگونه حیوان آزاری و تشکیل این تجمعات اقدام و افراد خاطی ارشاد شوند.

دادستان مرکز استان زنجان در ادامه این دستور آورده است: در همین راستا چنانچه افراد و گروه های شناسایی شده مجدد اقدام به برگزاری مسابقه و آزار هر گونه حیوانات به ویژه ســگ کننــد، اقدامــات قانونی لازم معمول و با همکاری عوامل اداره محیط زیست، حیوانات مربوطه جمع آوری و خاطیان جهت پیگیری قضایی به این مرجع معرفی شوند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Germany
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
0
0
درود بر دادستان محترم زنجان
نظر شما
ادامه