کد خبر: ۲۸۳۰۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
علمی‌کردن دامداری تولید را تا سه برابر افزایش می‌دهد
 

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر طرح همیار دامپزشک در البرز اجرا می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر فرانک رودحله» اظهار کرد: پیرو دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور در جهت نیل به اهداف امنیت غذایی و حفظ سلامت جمعیت دامی کشور این طرح سراسری همزمان با ایام الله دهه فجر در روستاهای استان البرز انجام می‌شود.

وی بهبود اطلاع رسانی بین روستائیان، شبکه دامپزشکی و اکیپ‌های دامپزشکی، افزایش سطح آگاهی روستائیان در اصول بهداشت و نگهداری و پرورش دام، ارتقا شرایط بهداشتی تولید و عرضه فرآورده‌های دامی و بهبود نظام بهره‌برداری تولید روستایی و پایداری اقتصاد مقاومتی بوده را از مهم ترین اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: این اداره کل به منظور ارتباط بیشتر با بهره‌برداران روستایی به شناسایی و تعیین همیار دامپزشک روستا در روستاهای استان اقدام کرده است.

این مسئول همچنین از اجرای این طرح به عنوان عاملی برای جلوگیری از فعالیت غیرمجاز فعالان دامپزشکی در سطح روستاها و محل‌های عشایری استان نام برد و ابراز داشت: همیاران دامپزشک می توانند متخلفین را به اداره دامپزشکی معرفی و برابر ماده 11 قانون سازمان دامپزشکی با آنها برخورد می‌شود.

رودحله در ادامه به وظایف همیاران دامپزشک اشاره و بیان کرد:هماهنگی با دامداران در خصوص حضور اکیپ‌های دامپزشکی برای ارائه خدمات مطلوب مثل واکسیناسیون دام‌ها، پیگیری برای دفن بهداشتی تلفات دامی، ترغیب دامداران به همکاری بیشتر با ماموران دامپزشکی هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه، معرفی ورود دام جدید و همکاری با دامپزشکی جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی به روستا از مهم ترین وظایف این همیاران است.

این مسئول در پایان با بیان اینکه در این طرح افراد واجد شرایط و علاقه‌مند به همکاری با دامپزشکی می توانند با مراجعه به اداره دامپزشکی شهرستان محل سکونت خود در صورت داشتن شرایط به عنوان همیار دامپزشکی همکاری کنند، یادآور شد: داشتن حداقل مدرک دیپلم، ساکن روستا بودن و علاقه مند بودن با امور دامی از مهمترین شرایط یک همیار دامپزشکی است.
 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
1
اگه واقعا قصد برخورد دارید من آدرس چند تاش و میدم (البته آمار دقیقش و به خود خود اداراه کل دامپزشکی استان مون دادم و اطلاع دارند و در جواب و پیگیری ام فرمودند: اداره دامپزشکی اهرم برخورد نداره و قوه قضائیه هم واسه مون نوشابه باز نمی کنه...! ) یا اگر سازمان ساز و کار جدیدی راه اندازی کرده و لازمه کار اینه که این عملیات به اصطلاح برخورد حتما از کانال همیارها رد بشه بحث دیگریست!! عزیزم ما خودمون ذغال فروشیم...!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
بنده هم به نوبه ی خودم حاضرم چندین و چند نفر رو معرفی کنم که بسیار غیر مجاز هستند (اعم از راننده ی قبلی یک دامپزشک و ...).
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
0
0
منم به نوبه خودم چند نفر از اینا را دم دست دارم.11ساله که به اداره دامپزشکی گزارش میدم.هنوز آب از آب تکان نخورده.
دكتر محمد ماشي يارندى
|
Germany
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
0
0
اين طرح بايد از دامپزشكان استفاده نمايد وافراد زير مجموعه هر دكتر دامپزشك هم مشخص است نياز به طرح نيست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
0
0
موضوع اینه که دامپزشکی جزء اولویت دولت و مجلس نیست نمیخوان واسه رشته و سازمان بودجه اختصاص بدن و پول خرج کنن. و حرفشون اینه که طرحهای دامپزشکی مشکلی نداره اجرا بشه ولی مفت تموم بشه و هزینه ای واسه دولت نداشته باشه...!! در همین راستا هم باهوش های سازمان دامپزشکی هم نشستن فکر کردن و بدون توجه به عواقبش این طرح و ارائه دادن که مثلا سازمان نخوابیده هم کار می کنه و نظر شما رو هم تامین میکنه همین...!!! نمونه اش هم طرح مسخره نظارت کارمند بر کارفرما ها تحت عنوان مسئول بهداشتی و...! که هزینه واسه دولت نداره و بهداشت ملت هم کشک...!!!
نظر شما
ادامه