کد خبر: ۲۸۳۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
بهزاد قره‌یاضی
 

خبرگزاری تسنیم نوشت:

رئیس امور پژوهش و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه محصولات غیرارگانیک به نام ارگانیک و به ۳ برابر قیمت در ایران فروخته می‌شود گفت: دولت باید بر تولید عرضه، کیفیت و قیمت محصولات ارگانیک موجود در بازار نظارت کند .

بهزاد قره‌‌یاضی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: انجمن ارگانیک ایران یک انجمن غیر علمی است که یک سری افراد برای جمع آوری پول در آن مکان گرد هم جمع شده اند .

وی افزود: مسئولان این انجمن کارشان این است که بفروشند و بخرند و باید اذعان داشت که ما انجمن علمی ارگانیک نداریم و افراد علمی و مورد تایید جامعه علمی کشور در این انجمن حضور ندارند .

رئیس امور پژوهش و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ادامه داد: مسئولان این انجمن، حرف‌هایی می زنند که برخی اظهارات آنها قابلیت پیگرد قانونی دارد .

عضوهیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با بیان اینکه اگر کسی برای اخلال در بازار فناوری کشور اقدام کند باید جوابگوی حاکمیت باشد گفت: نباید فناوری(تراریخته یا دست کاری ژنتیکی شده) که کشور 20 تا 30  سال برای آن هزینه کرده است با اظهارات نابخردانه و فناوری هراسانه اشخاص زیر سوال رود و از آن محروم شود .

قره‌‌یاضی افزود: اقداماتی از این دست (بر علیه محصولات تراریخته) مانع اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی علم وفناوری رهبرمعظم انقلاب و اقتصاد دانش بنیان است .

رئیس سابق  و عضو فعلی هیئت علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با بیان اینکه ما ارگانیک را تایید می‌کنیم و برای آن جایگاه قائل هستیم، اما ارگانیکی که واقعی باشد گفت: افرادی درحال سوء بهره برداری از این حقیقت زیبا هستند و امروز چپاولگران و غارتگران از ارگانیک سوء استفاده می‌کنند و ما محصولی به نام برنج، گندم و مرغ ارگانیک نداریم .

قره‌‌یاضی گفت: دولت نباید دست این افراد را باز گذارد و باید بر تولید عرضه، کیفیت و قیمت محصولات ارگانیک موجود در بازار نظارت کند .

کسی‌‌ که در ایران به عنوان مسئول جهانی ارگانیک معرفی شد، مسئول یک شرکت خصوصی پول در بیار بود

رئیس امور پژوهش و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: ما مسئول جهانی ارگانیک نداریم و مواردی که در این خصوص مطرح می شود، همان دورغ و دغل‌های مطرح شده است. آن آقایی که به ایران آمده بود خود یک شرکت دارد و به ازای هر تاییدیه ارگانیک که می‌دهد، چند صد دلار پول می‌گیرد و وی نیز پول در بیار است .

وی افزود: کسی که به عنوان مسئول جهانی ارگانیک در ایران معرفی شد، مسئول یک شرکت خصوصی در خارج از کشور است و منافع وی این است که منافع یک عده‌ای را در داخل کشور تامین کند، تا منافع خودش تامین شود .

قره یاضی در توضیح بیشتر گفت: منافع این آقا (مسئول احتمالی جهانی ارگانیک) در ایران، این است (شرایطی به وجود آورد) که محصولات غیر ارگانیک را به نام ارگانیک، به 3 برابر قیمت بفروشند .

گفتنی است، تسنیم اعلام کرده آمادگی لازم برای انتشار پاسخ مسئولان انجمن ارگانیک به اتهامات وارد شده به آنها از سوی این خبرگزاری وجود دارد و انتشار این اظهارات به معنی تایید آن نیست .
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
0
0
سلام جای بسی تشکر هست یکی پیدا شد وحقایق را گفت حال یکی پیدا شود ارگانیک واقعی را نشان دهد.
نظر شما
ادامه