کد خبر: ۲۸۳۴۸
مرغداری
 

مدیر دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: در راستای رعایت ضوابط بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان مرغداری‌های فاقد مجوز بهداشتی شناسایی و به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «مرتضی یعقوبی» پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظارت بر واحدهای مرغداری و دامداری و روند تولید تا توزیع فرآورده‌های دام و طیور از جمله وظایف اصلی مجموعه دامپزشکی بوده که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

یعقوبی افزود: طی بازدیدها و نظارت‌های صورت گرفته از روند کار در مرغداری‌ها، 4 واحد مرغداری فاقد مجوز بهداشتی شناسایی و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

مدیر دامپزشکی شهرستان آبیک با اشاره به اینکه بیماری‌های تنفسی طیور در فصل سرما تشدید می‌شود، تصریح کرد: با توجه به فصل سرما و تشدید بیماری‌های تنفسی در طیور، رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی و همچنین اقدامات لازم در زمینه جلوگیری از شیوع بیماری‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی عنوان کرد: مرغداری‌ها به منظور انجام فرآیند نیازمند مجوز بهداشتی از سوی اداره دامپزشکی بوده و در صورت انجام این فرآیند بدون اخذ مجوز بهداشتی با متخلفان در این زمینه برخورد قاطع و جدی صورت می‌گیرد.

یعقوبی با اشاره به اهمیت اخذ مجوز بهداشتی به منظور انجام فرآیند جوجه‌ریزی افزود: اخذ مجوز بهداشتی و رعایت ضوابط قرنطینه‌ای در انجام فرآیند جوجه‌ریزی در پیشگیری از بیماری‌های شایع طیور تاثیر به‌سزایی داشته که به همین سبب مرغداران باید در این زمینه دقت و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
 
 
نظر شما
ادامه