کد خبر: ۲۸۳۹۵
 

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس با انتقاد از صدور بی ضابطه مجوز برای فعالیت سیرک ها از سوی محیط زیست، گفت: برای جلوگیری از حیوان‌آزاری باید صدور مجوز فعالیت سیرک‌ها محدود شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «مهرداد بائوج لاهوتی» درخصوص برخی اخبار مطرح شده مبنی بر ورود میمون های حامل بیماری ابولا و هرپس به کشور، گفت: متاسفانه سازمان حفاظت محیط زیست در ورود گونه های جانوری به کشور هیچ دقت نظری ندارد به همین دلیل شاهد ورود برخی جانوران مانند گونه هایی از میمون های مبتلا به بیماری های خطرناک هستیم که گفته می شود سلامت انسان ها را نیز با خطر روبه رو خواهد کرد.

بر فعالیت سیرک ها نیز نظارت دقیقی وجود ندارد

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گونه های بومی حیات وحش درکشور کامل بوده و نیازی به ورود گونه های خارجی نداریم، افزود: بارها دیده شده که نظارت های ضعیف محیط زیست در بخش های مختلف از جمله حیات وحش مشکلات بسیاری را برای کشور و حتی سلامت مردم به وجود آورده است، البته این جانوران بیمار تنها برای فعالیت در سیرک های تفریحی و به شکل قاچاق وارد کشور می شوند، بنابراین باید تاکید کرد که بر فعالیت سیرک ها نیز نظارت دقیقی وجود ندارد.

وی با انتقاد از برخی اقدامات درسیرک ها مانند حیوان آزاری، تصریح کرد: به طور حتم نباید برای انجام برخی تفریحات اقدام به حیوان آزاری و حرکت های غیرقانونی در سیرک ها کرد، زیر اکثر این حرکات موجبات آسیب و حتی انقراض آن را فراهم می آورد، بنابراین انتظار می رود که سازمان محیط زیست درحوزه حیات وحش با دقت عمل بیشتری ورود کرده و با متخلفان برخورد قاطع کند.

بائوج لاهوتی با بیان اینکه بی توجهی به حیات وحش سبب انقراض بسیاری ازگونه های نادر و نایاب دراین حوزه می شود، گفت: متاسفانه درحال حاضر مجوز برای فعالیت سیرک ها بدون ضابطه و به راحتی صادر می شود این درحالی است که برای جلوگیری از حیوان آزاری و برخی اقدامات باید صدور مجوز فعالیت سیرک ها محدود شود؛ البته سازمان محیط زیست می تواند با تعریف برخی شاخص ها و معیارها فعالیت های قانونی در سیرک ها را مشخص کند.

نائب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه دربرخورد با متخلفان محیط زیست هیچ خلاء قانونی وجود ندارد، تصریح کرد: به طور قطع سازمان محیط زیست باید با استفاده از اهرم های قانونی ورود جدی تری به حفاظت از منابع طبیعی و حیات وحش داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دامپزشک کلینیک بازپروری حیات وحش پردیسان از مرگ با تزریق دوز بالای بیهوشی به اغلب میمون‌های رزوس ارجاعی به این مرکز خبر داد و گفت: میمون‌های رزوس وارداتی به ایران نه تنها ارزش زیست‌محیطی ندارند بلکه گونه‌های مهاجم نیز بوده و برای طبیعت ایران خطرناک هستند.
 
 
نظر شما
ادامه