کد خبر: ۲۸۳۹۸
 

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از کاهش 28 درصدی بیماری های استراتژیک دامی در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر جمال الدین جاویدی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این خبر افزود: حدود 15 بیماری که از نظر جنبه بهداشت عمومی، سرعت انتشار و خسارات اقتصادی بالا اهمیت بیشتری دارند، بعنوان بیماری استراتژیک دامی مطرح می باشد که از جمله آبله، اکتیما، شاربن، هاری، مشمشه، بروسلوز، تب برفکی، لمپی اسکین و طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR)  در این گروه قرار دارند.

دکتر جاویدی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به مدیریت اعمال شده در سطح کانون های بیماری دامی، محدودیت در تردد و جابجایی دام در سطح کشور خصوصا در هنگام بروز موارد اپیدمی، ممنوعیت خروج دام از استان های شرقی، مدیریت در واکسیناسیون با توجه به محدودیت در تامین برخی از واکسن ها، روند وضعیت بیماری های دامی در 10 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش 28 درصدی داشته است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: این آمار در خصوص بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک  (PPR) 55 درصد و لمپی اسکین 60 درصد کاهش موارد بیماری را نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد: در همین 10 ماهه سال جاری بیش از 35 میلیون راس دام (گاو، گوسفند و بز) علیه بیماری بروسلوز مایه کوبی شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 30 درصدی عملیات واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز برخوردار بوده ایم که به تبع آن کاهش بروسلوز را بدنبال خواهد داشت.
 
 
نظر شما
ادامه