کد خبر: ۲۸۳۹۹

سرپرست اداره دامپزشکی گچساران گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال داروی دامی میان عشایر گچساران به صورت رایگان توزیع شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «احمد عبدی‌زاده» با بیان اینکه اداره دامپزشکی این شهرستان در راستای تأمین امنیت بهداشتی دام و طیور این شهرستان اقدامات خوبی انجامداده است، افزود: اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف از جمله عرضه دارو، واکسیناسیون دام و طیور، برخورد با موارد ضد امنیت بهداشتی در حوزه دام و طیور، ضبط فرآورده‌های غیربهداشتی و… بوده است.

وی با اشاره به عملکرد اداره دامپزشکی از ابتدای امسال تاکنون افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۹ مراجعه به دامپزشکی در بخش دولتی و ۴۴۵ مراجعه به بخش خصوصی ثبت شده است.

سرپرست اداره دامپزشکی گچساران تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون در حوزه واکسیناسیون آنترتوکسمی افزون بر ۲۲۰ هزار و ۲۹ نوبت سر واکسیناسیون در بخش خصوصی صورت گرفته است.

عبدی‌زاده بیان کرد: در حوزه واکسیناسیون دام برای جلوگیری از بیماری قانقاریا افزون بر ۳۹ هزار و ۸۷۰ نوبت سر واکسیناسیون انجام شده است.

وی تأکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر یک‌هزار و ۵۴۴ رأس دام بزرگ شامل گاو و گوساله در برابر بیماری‌ها واکسیناسیون شده است.

عبدی‌زاده ادامه داد: در همین راستا افزون بر ۴۱۳ هزار ۶۵۱ رأس دام کوچک از جمله گوسفند و بز نیز در برابر بیماری‌های این نوع دام واکسیناسیون شده است.

سرپرست دامپزشکی گچساران از واکسیناسیون افزون بر یک‌میلیون و ۲۱ هزار قطعه طیور در گچساران خبر داد و گفت: این تعداد طیور از ابتدای امسال تاکنون واکسینه شده است.

عبدی‌زاده از کشف و ضبط ۱۴ هزار و ۱۴۶ کیلوگرم فراورده‌های خام گوشتی خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال داروی دامی میان عشایر گچساران به صورت رایگان توزیع شده است.
 
 
نظر شما
ادامه