کد خبر: ۲۸۴۱۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «دکتر مهدی خلج» در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با ستاد ویژه فناوری نانو ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی کشور تمام تلاش خود را برای کنترل و قرنطیه این بیماری کرده است، افزود: کمبود جدی واکسن بیماری تب برفکی داریم و در عین حال منابع مالی مورد نیاز هم برای تأمین دارو از خارج در اختیار نداریم.

وی گفت: هیئت دولت 10 روز پیش برای رفع این مشکل مبلغ 5 میلیارد تومان را تصویب کرد، اما هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: تخصیص اعتبار باید هر چه سریعتر انجام شود تا واکسن مورد نیاز تأمین شود.

خلج گفت: هم اکنون ضوابط قرنطینه ای در سراسر کشور اجرا می شود و دامداران نیز از جابجایی دام بدون مجوز سازمان دامپزشکی خودداری کنند.

وی تاکید کرد: این بیماری از راههای مختلف حتی با وزش باد قابل انتقال است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: از نیروی انتظامی هم برای اجرای قانون ممنوعیت جابجایی دام بدون مجوز دامپزشکی درخواست کمک و همکاری داریم.

خلج تصریح کرد: ما همه تلاشمان را کردیم اما سرمایه دامی کشور به علت کمبود واکسن تب برفکی در معرض خطر است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: از دو سال گذشته برای کنترل بیماری تب برفکی که از پرخسارت ترین بیماری های دامی است با وجود میزان محدود واکسن توانستیم با استفاده از ابزار قرنطینه ای بیماری را کنترل کنیم به طوری که در 6 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد کاهش موارد بیماری داشتیم.

خلج گفت: اما متأسفانه واکسن تب برفکی را که مهمترین ابزار کنترل بیماری است در اختیار نداریم و فقط 10 درصد نیاز کشور به این واکسن موجود است.
 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
0
0
اگر با قرنطینه قادر به کاهش 60 درصدی!! ! بیماری تب برفکی هستیم پس واکسن میخواهیم چکار؟ البته گویا واکسن کمبود جدی ندارید ولی مطرح کردن کمبود آن میتواند ابزاری باشد که اگر در کنترل بیماری موفق نبودیم از قبل علت را بیان کرده باشیم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
0
0
1. موسسه رازی نیاز کشور به واکسن تب برفکی را در شرایط سخت تامین میکرده است.
2. شرکت روناک با دانش فنی خارج شده از موسسه رازی ادعا ساخت این واکسن را دارد.
3. شنیده شده که یک شرکت دیگر هم مدعی ساخت واکسن تب برفکی شده است.
4. واردات واکسن هم که از سال گذشته آغاز شده است.
حالا میفرماید جمعیت دامی در معرض خطر است و واکسن نداریم
باید دید:
1. مشکل موسسه رازی در تامین واکسن چیست؟
2. این همه ادعا ساخت واکسن در بخش خصوصی چه شد؟
3. وارداتی که اینقدر چماق شده بود و بر سر موسسه بود و میخواستید با آن مشکل کشور رو حل کنید به کجا رسید؟
4. چرا در تمام این سال های که موسسه تامین واکسن میکرد، بحث عدم کارآیی واکسن رو مطرح میکردید و م وقتی موسسه از کارآیی قرنطینه و نیاز به اجرا مقررات قرنطینه ای در کنار واکسیناسیون صحبت میکرد، زیر بار لزوم اجرای قرنطینه نمیرفتید و توپ را در زمین واکسن می انداختید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
0
0
تا وقتی که بیماری نیامده که تمامی گزارشات حاکی از مبارزه موفق سازمان دامپزشکی است ولی بمحض اینکه بیماری از کنترل خارج شد، عدم کارآیی واکسن مطرح می شود یا کمبود واکسن. تکرار و تکرار این سناریو برای سال های متمادی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
0
0
ایران تولید کننده واکسن تب برفکی است، چطور کمبود واکسن داریم؟
کارشناس مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
0
فکر نمی کنید علت کاهش وقوع بیماری در ماههای قبل، تاثیرات فصلی و ریتم انتشار عامل بیماری است بدین ترتیب که هر از چند گاهی ویروس با خواص آنتی ژنی جدید منتشر و باعث شدت یافتن وقوع بیماری میشود؟ و وظیفه سازمان دامپزشکی هم پیش بینی و کنترل همین وقوع هاست ، که بایستی از قبل اقدامات لازم انجام و واکسن مورد نیاز را تامین میگردیده. حالا که بیماری شایع شده صحبت از کاهش موارد در شش ماهه اول .....و آمار های اینچنینی و اعلام کمبود واکسن، دادن آدرس غلط نیست؟ بفرمایید الان تکلیف برای ممانعت از آسیب و زیان سرمایه دامی ناشی از بیماری تب برفکی چیست؟
طاهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
0
0
جناب آقای لطفی زاده با سلام از صداقت و خبر رسانی شما تشکر می کنیم اظهارات آقای خلج را مطالعه کردم وجداً یک خبری از دامداریهای جنوب تهران بگیرید هزاران گوساله برای پرواربندی آنجا متمرکز شده اند مشاهده کنید کدام یک از دامها که از سراسر کشور جابجا شده اند مطابق ضوابط قرنطینه ای که آقای خلج مدعی هستند می باشد بی خاصیتی و بی کفایتی واکسن قبول ولی آیا بدون رعایت ضوابط قرنطینه در جابجایی وسیع دام در سراسر کشور می توان بیماری خانماسوز تب برفکی را کنترل کرد
نظر شما
ادامه