کد خبر: ۲۸۴۴۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
در پی افزایش انتقادها از افزایش بی رویه پذیرش دانشجوی دامپزشکی در دانشگاه آزاد:
این کميته مشترک ممیزی، دانشکده‌هاي دامپزشکي دانشگاه آزاد را براي پذيرش دانشجوي دامپزشکی بررسي و گزارش خود را ظرف حداکثر يک ماه در اختيار رياست دانشگاه آزاد اسلامي قرار می‌دهد ...

حکیم مهر - پس از برگزاری نشست مشترک رئيس سازمان نظام دامپزشکي و معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه آزاد اسلامي، مقرر شد کميته‌اي مميزي براي بررسي شرايط پذيرش دانشجو در مقطع دکتراي دامپزشکي در شش دانشکده دامپزشکي اين دانشگاه تشکيل شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان نظام دامپزشکي، در اين جلسه که در پي انتشار برخي خبرها در مورد افزايش بي رويه پذيرش دانشجوي دامپزشکي در فراخوان ثبت نام عمومي دانشگاه آزاد اسلامي در سال تحصيلي 95-96 و اضافه شدن 6 دانشکده دامپزشکي جديد به اين دانشگاه تشکيل شده بود، طرفين بر ضرورت هماهنگي و تعامل در زمينه برقراري توازن بين نيازهاي عرصه کسب و کار و تعداد پذيرش دانشجويان رشته دامپزشکي تأکيد کردند.

در اين جلسه مشترک که با حضور «دکتر حسين زاده لطفي» معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه آزاد اسلامي، «دکتر محمدرضا صفري» رئيس سازمان نظام دامپزشکي، «دکتر پيام محبي» رئيس جامعه دامپزشکان ايران و تعدادي از مديران دانشگاه آزاد اسلامي و سازمان نظام دامپزشکي برگزار شد، مقرر شد کميته مشترک کاري براي مميزي مشترک دانشکده‌هاي دامپزشکي دانشگاه آزاد اسلامي از جمله شش دانشکده جديد دامپزشکي که شامل چالوس، قائم شهر، قم، سبزوار، بافت و ميانه مي‌باشد، براي پذيرش دانشجو در دوره دکتراي عمومي بررسي و گزارش خود را ظرف حداکثر يک ماه در اختيار رياست دانشگاه آزاد اسلامي قرار دهند.

گفتني است  مطابق ماده 21 قانون افزايش بهره‌وري بخش کشاورزي و منابع طبيعي مصوب 6 مردادماه 1389 مجلس شوراي اسلامي «وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و کليه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي غير دولتي موظفند تعداد، رشته و ترکيب جنسيتي دانشجويان رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالي مرتبط با کشاورزي، منابع طبيعي و دامپزشکي خود را قبل از اعلام و پذيرش، بر اساس نياز سنجي و مديريت منابع انساني که توسط وزارت جهاد کشاورزي انجام مي‌شود، ساماندهي نمايند.»

IMG_20160206_171450.jpg
IMG_20160206_171500.jpg
IMG_20160206_171455.jpg
421920450_9180.jpg
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
4
تا این ها به جمع بندی برسند 6 واحد دانشجو گرفته اند!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
3
آقای دکتر بهادری متاسفانه مجوز ها را بدون در نظر گرفتن هیات علمی، امکانات از قبیل کلینیک، آزمایشگاه و ....داده اند، این ممیزی باید قبل از این بحث ها صورت می گرفت، ولی جای ضرر را هر جا بگیرید منفعت است، واقعا باعث تاسف است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
0
2
تا وقتی به دامپزشکی بعنوان یک رشته بالینی نگریسته نشود، وضع همین است و بزودی شاهد خواهیم بود پیام نور و غیر انتفائی ها هم دکتر دامپزشک تربیت کنند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
0
2
بسمه تعالی
با عرض سلام
افرادی که در این جلسه حضور دارند به استثنای ( رئیس محترم نظام و رئیس جامعه دامپزشکان ) همگی در جذب دانشجو در دانشگاه آزاد ذینفع هستند .
پس چطور می توانند فعلی را که خود مسبب و مجری آن بوده اند را متوقف نمایند ؟؟؟؟؟؟؟!!!!
سوال دیگر این که ، هیچ مقام مسئول و متولی برای ممانعت از جذب بی رویه دانشجو در نظام آموزش عالی کشور وجود ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
( آن هم برای رشته ای به مانند دامپزشکی که به زیرساخت قوی ، آزمایشگاه ها ، درمانگاه ها و تجهیزات خاص و در نهایت به اساتید با رتبه ی بالا نیاز دارد )
این تعداد دانشجو و فارغ التحصیل ، واقعاً به چه قیمتی ؟؟؟؟؟
برای کدام جمعیت دامی ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
0
2
ممیزی دانشگاه ها به عهده وزارت علوم است یعنی چه که توسط گروهی که از نظر قانونی جایگاهی ندارد ممیزی شود .؟!!!این کار ها ممکن است در ابتدا خوب جلوه کند اما در آینده موجب تنزل جایگاه علمی و مداخلات دیگران در حوزه دانشگاه و وزارت علوم خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
1
1
ظاهرا"این رشته دیگر در وزارت علوم جایگاهی ندارد که صلاحیت شش دانشگاه آن در خارج از وزارت علوم بررسی میشود.اگر جایگاهی داشت متولی آن به صدا در می آمد .این خبر ها موجب نگرانی است .مگر تا کنون شنیده ایید که صلاحیت دانشکده های پزشکی در خارج از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بررسی شود . دامپزشکان به دست خودشان مسیر تضعیف این رشته را رقم میزنند .عزیزانی که دور هم نشسته ایید کسی که میخواهد صلاحیت دانشگاهی را بررسی نماید خود باید قبلا"ودر یک فرایند علمی صلاحیتش برای چنین کار مهمی تایید شده باشد و اعتبار نامه او توسط مقامات علمی مسئول صادر شده باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
0
3
اگر همین امروز آموزش دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت برود، مطمئن باشیم از فردا بیش از نصف دانشکده های آزاد و سراسری مجاز به گرفتن دانشجو نخواهند شد. به این می گویند اقتدار مدیریتی.
دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات بیمارستان (انسانی) ساخته و آن همه ادعای امکانات دارد، اما هنوز وزارت بهداشت مجوز گرفتن رشته پزشکی به آنها نداده است. اما تو دامپزشکی نشان دادن یک ساختمان 150 متری کافی است که فردا مجوز دانشکده دامپزشکی صادر بشه!
دانشگاه آزاد سال ها است تلاش کرده دکترای عمومی پزشکی را افزایش دهد و حتی رزیدنت بگیرد، اما نماینده وزارت بهداشت در آموزش دانشگاه آزاد و بقیه اجازه چنین مسئله ای را ندادند. سالها پیش دانشگاه آزاد شروع به گسترش پرستاری و مامائی در شهرهای مختلف نمود، اما مسئولان وزارت بهداشت در بسیاری از آنها را بخاطر کمبود مریض و تخت بیمارستانی تخته کردند. اما در دامپزشکی چی؟ آیا مسئولان و سازمان دامپزشکی مثلا از واحد تازه تاسیس میانه پرسیدن تو شهر کوچکی مانند میانه چند کیس دام کوچک وجود دارد و قرار است دانشجو کیس آنها را در کجا ببیند؟؟!!
قطعا نپرسدن؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
0
0
برای بررسی صلاحیت دانشگاه نباید حداقل طرف متخصص باشه و هیات علمی که تو جلسه شرکت کنه؟
................ اون وسط چیکار میکنه آخه؟!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
0
0
خدا قوتتون بده دلاوران !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
0
0
........................ واقغا جالب است
آیا ما دانشجویان دامپزشکی به این اندازه ساده دل هستیم که باور کنیم این افراد محترم می توانند ممیزی دانشکده های را انجام دهند و دانشگاه ازاد که به نظر وزارت علوم توجه نمی کند به این جلسه تمکین کند
نظر شما
ادامه