کد خبر: ۲۸۴۵۲

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر یک مرکز بسته بندی گوشت مرغ با حضور «دکتر خداویردی» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر عباسی» مدیرکل دفتر بهداشت عمومی و مواد غذایی و «دکتر حقیقی» رئیس مرکز ملی تشخیص و آزمایشگاههای مرجع سازمان دامپزشکی کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل صنعت معدن و تجارت و برخی از مدیران استانی افتتاح گردید.

در این مراسم، دکتر عباسی مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور ضمن تبریک دهه مبارک فجر، نقش بهداشتی دامپزشکی را از مزرعه تا سفره تشریح و اظهار داشت: پس از نظارت های دامپزشکی در طول ساخت و ساز و استانداردسازی این مرکز، تازه کار بهداشتی دامپزشکی آغاز شده است.

وی فضای ایجادشده در پسابرجام را مورد توجه قرارداد و گفت: با استانداردهایی که سازمان دامپزشکی کشور بدست آورده است، می توان محصولات فرآورده های خام دامی را به کلیه کشورها از جمله کشورهای آسیای میانه و دیگر کشورها صادر نمود.

وی صادر شدن شیر خشک از کشور را برای اولین بار به عنوان نمونه ذکر کرد و اظهار داشت: مراحل نظارت بهداشتی تهیه شیر خشک نیز به سازمان دامپزشکی کشور محول گردیده است.

شایان ذکر است مرکز بسته بندی مذکور در زمینی به مساحت 4650 متر مربع احداث شده است و با تولید روزانه 10 تن گوشت مرغ بسته بندی شده توانسته است برای 120 نفر اشتغال زایی مستقیم و برای 500 نفر اشتغال زایی غیر مستقیم را فراهم نماید.

 
 
نظر شما
ادامه