کد خبر: ۲۸۴۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی، در راستای اهمیت کنترل کیفی واکسن های وارداتی و تولید داخلی طیور، «دکتر عادل حقیقی» از بخش کنترل کیفی واکسن و ایزولاتورهای این بخش و روند آزمایشات تخصصی آن بازدید کرد.

رییس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی با تاکید بر اهمیت کنترل کیفی واکسن های طیور در کنترل و پیشگیری از بیماریهای طیور گفت: تمامی واکسنهای وارداتی و تولید داخلی ملزم به طی مراحل آزمایشات تخصصی کنترل کیفی و اخذ تاییدیه به منظور ارزیابی میزان اثرگذاری آنها می باشند.

دکتر حقیقی در توضیح بیشتر افزود: در این آزمایشات نسبت به بررسی ایمن بودن واکسن های زنده و کشته (Safety ) و همچنین کارایی واکسن ها از نظر بالا بردن تیتر آنتی بادی و مقاوم نمودن طیور در مقابل بیماری ها (Efficacy ) و سطح ایمنی زایی  (Potency)  اقدام می گردد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه و تجهیز بخش کنترل کیفی واکسن اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک با گسترش فضای فیزیکی این بخش و افزایش تجهیزات و ایزولاتورها خدمات ارزنده این بخش تداوم یابد.

  

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
0
0
سابق معمول بود که رییس یک مرکز از مراکز زیر نظرش هر روز بازدید میکرد ولی تو خبرها تیتر نمبزدن!!!!!
نظر شما
ادامه