کد خبر: ۲۸۴۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
ذبح گاو توسط قصاب در کشتارگاه
 

رییس شورای شهر بجنورد از ارسال نامه‌ای از سوی شبکه دامپزشکی بجنورد به شورا در  خصوص کشتار بی‌رویه دام مولد در این شهرستان و در کشتارگاه بجنورد خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «اعظم  السادات افشین فر» در جلسه علنی شورا افزود: رییس شبکه دامپزشکی بجنورد در این نامه  نسبت به مخاطره افتادن دام مولد ابراز نگرانی کرده است و از افزایش کشتار غیرمجاز  دام مولد، حمل و نقل بی‌رویه دام و اذیت و آزار دام (همانند سربریدن و شکستن دست و  پا) برای کشتار خبر داده است.

وی ادامه داد: رییس شبکه دامپزشکی بجنورد خواستار اعمال افزایش تعرفه کشتار دام  ماده در کشتارگاه‌ها به منظور جلوگیری از کشتار بی رویه آنها شد.

حسین پیلتن، یکی دیگر از اعضای شورای شهر در این باره اظهار کرد: افزایش تعرفه  تاثیری در جلوگیری از این امر نخواهد داشت و آن شخصی که بخواهد دام خود را کشتار  کند، این امر را انجام می‌دهد. در این رابطه باید دامپزشکی و جهاد کشاورزی ورود  پیدا کرده و بررسی کنند که چرا هم اکنون چنین مشکلی وجود دارد. به طور قطع نگهداری  این دام‌ها برای دامدار مقرون به صرفه نیست و از سوی دیگر دامدار توان تامین آذوقه  دام را ندارد که چنین کاری را انجام می‌دهد.

 «علیرضا باغچقی» از دیگر اعضای شورای شهر بجنورد با تاکید بر اینکه افزایش تعرفه  کشتار راهکار حل این مشکل نیست، گفت: زمانیکه خدمات به صورت یکسان ارائه می‌شود،  درست نیست که تعرفه‌ها را افزایش دهیم. یکسان بودن قیمت گوشت قرمز در قصابی‌ها یکی  از معضلات است، بطوریکه هم اکنون گوشت گوسفند نر و ماده، جوان و پیر با یک قیمت به  فروش می‌رسد که باید در این خصوص تجدید نظر شود و این امر می‌تواند راهکاری برای حل  این مشکل باشد .
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
0
0
این الان چه ربطی به اینده مبهم شغلی داشت؟!!
نظر شما
ادامه