کد خبر: ۲۸۴۶۲
 

در هفتمین روز گرامی داشت دهه فجر، دو واحد پخش داروهای دامپزشکی با حضور «دکتر مسعود هاشم زاده» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور، و فرماندار سمنان در شهرک صنعتی استان سمنان به بهره برداری رسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور روز یکشنبه در آئین افتتاح این واحدها در شهرک صنعتی سمنان گفت: سمنان از استان های پیشرو در صنعت تولید داروهای دامپزشکی در کشور است.

«دکتر مسعود هاشم زاده» با اشاره به فعالیت 14 کارخانه تولید داروهای دامپزشکی در این استان افزود: این واحدها اغلب با استانداردهای بین المللی در حال تولید دارو هستند و استان سمنان به عنوان قطب تولید داروهای دامپزشکی مطرح است.

وی به انعقاد تفاهم نامه ای در این ارتباط اشاره و تصریح کرد: بر این اساس، آزمایشگاه های مرتبط با داروهای دامپزشکی در استان سمنان ایجاد می شود.

معاون سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: از واحدهای تولید داروهای دامپزشکی انتظار می رود در مباحث نظارت و افزایش کیفیت، با سازمان دامپزشکی همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به تولید 90 درصد داروهای دامپزشکی مورد نیاز کشور در داخل و واردات 10 درصد از این داروها، تصریح کرد: پراگندگی سرمایه گذار یکی از معضلات حوزه تولید داروهای دامپزشکی در کشور است.

معاون سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه آب و خاک از مزیت های کشور است و باید با برنامه ریزی درست از این دو عرصه بهترین بهره برداری را انجام دهیم تا دچار بحران نشویم، ادامه داد: ایران اسلامی در حوزه نیروی انسانی و مراکز علمی و پژوهشی دارای دستاوردهای خوبی است.

فرماندار سمنان در این آئین با بیان این که این شهرستان به عنوان قطب تولید داروهای دامپزشکی در کشور مطرح است، گفت: شهرستان سمنان یک سوم داروهای دامن پزشکی کشور را تولید می کند.

«سید عباس دانایی» تصریح کرد: با وجود واحدهای تولید داروهای دامپزشکی در سمنان، شرکت های پخش نیز به دنبال بهره مندی مناسب از این شرایط برای توزیع مناسب هستند.

فرماندار سمنان با اشاره به رفع تحریم ها و اجرای برجام، افزود: در این شرایط آرامش مناسبی در جامعه ایجاد شده و امیدواریم شاهد اثرات مثبت رفع تحریم ها در صنعت داروهای دامپزشکی باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در این آئین از تولید سالانه 250 هزار تن فرآورده خامی دام در این استان خبر داد و افزود : سلامت این دام تولیدکننده با توجه به ارسال 70 درصد از این تولیدات از استان به دیگر استان ها دارای اهمیت قابل توجه است.

«دکتر محمد سعیدی» با اشاره به لزوم توجه بیشتر به کیفیت داروهای دامپزشکی تولیدی در استان افزود: در سال 94 ارزش دلاری صادرات محموله های صادراتی از گمرک استان سمنان 9 میلیون دلار بوده است.

مدیرعامل شرکت کیمیاپخش کومش به ایرنا گفت: این واحد توزیع کننده دارو، واکسن و مواد بیولوژیک دامپزشکی در استان است که در مساحت حدود هزار مترمربع شامل 400 مترمربع انبار، 80 مترمربع اداری امروز به بهره برداری رسید.

«الهه رئوفی» با اشاره به اشتغال هفت نفر در این واحد تولیدی به طور مستقیم و 10 نفر به طور غیرمستقیم، افزود: برای راه اندازی این واحد از سوی بخش خصوصی سه میلیارد و 300 میلیون ریال سرمایه گذاری و 700 میلیون ریال سرمایه در گردش، فعال شده است و تاکنون تسهیلاتی برای راه اندازی استفاده نشده است.

مدیرعامل واحد کارینا پخش کومش نیز گفت: اعتبار هزینه شده برای راه اندازی این واحد پنج میلیارد ریال و میزان سرمایه در گردش این واحد یک میلیارد ریال است.

«سینا زمانی» با اشاره به فعالیت این واحد در زمینی به مساحت 400 مترمربع با 300 مترمربع انبار دارو، تصریح کرد: این واحد واردکننده و توزیع کننده دارو و مواد بیولوژیکی دام و طیور است که در کنار حضور یک دامپزشک، به طور مستقیم برای شش نفر و به طور غیرمستقیم برای 23 نفر اشتغال دارد.

حدود 40 درصد از داروهای دامپزشکی کشور در استان سمنان تولید می شود و سمنان قطب تولید این نوع داروهاست.

 
 
نظر شما
ادامه