کد خبر: ۲۸۴۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

در نامه ای که «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان به «دکتر زرگر پور» استاندار اصفهان نوشت، ادعای مصرف هرگونه هورمون در طیور را به دلیل عدم آشنایی این افراد با صنعت پرورش طیور اعلام کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، دکتر موحدی در خصوص علت نگارش این نامه گفت: در روزهای گذشته بحث مصرف هورمون در صنعت طیور دوباره داغ شده که علاوه بر تشویش اذهان عمومی، موجب ناراحتی قشر زحمتکش مرغداران گردید. لذاجهت اطمینان بخشی به عموم مردم، نامه ای به استاندار بعنوان بالاترین مسئول اجرایی استان نوشته شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در ادامه افزود: دامپزشکی بعنوان مرجع تایید کننده سلامت طیور که بر تمامی مراحل پرورش از محل، خوراک، جوجه ریزی، اعزام به کشتارگاه و... نظارت می نماید به مصرف کنندگان اطمینان خاطر می دهد که طیور استحصال شده در دوران پرورش هیچگونه هورمونی دریافت ننموده اند.

متن نامه دکتر موحدی به استاندار به شرح ذیل است:

 

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر زرگر پور استاندار معزز استان اصفهان

موضوع: شائبه مصرف هورمون در فرآیند تولید مرغ

سلام علیکم

با احترام، با عنایت به برخی شائبه ها مبنی بر مصرف هورمون در فرآیندتولید مرغ در مرغداری های گوشتی کشور و اظهار نظر غیر علمی و غیر مستدل برخی کارشناسان در این زمینه که موجبات اعتراض و نارضایتی مرغداران عزیز بعنوان یکی از مهمترین اقشار تولیدکننده کشور را فراهم نموده است و سبب تشویش اذهان عمومی مردم درخصوص مصرف این فرآورده خام دامی گردیده است و بالطبع تاثیر منفی بر مصرف این محصول در داخل کشور و صادرات آن به خارج از کشور خواهد داشت، ضمن تاکید بر عدم استفاده از هورمون در جیره غذایی طیور گوشتی به استحضار حضرتعالی می رساند در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید و سرمایه داخلی و بمنظور فراهم نمودن شرایط تحقق سیاست های کلی نظام در حوزه دام و طیور بویژه طرح تضمین کیفیت و سلامت فرآورده های خام دامی (شامل انواع گوشت قرمز، انواع گوشت سفید، ماهی، میگو، خاویار، شیرخام، تخم مرغ و عسل) این اداره کل در راستای اهداف سازمان دامپزشکی کشور اقدام به انجام طرح ملی پایش فرآورده های خام دامی ازجمله گوشت مرغ و آلایش های خوراکی مرغ از سال 1388 الی 1392 درقالب طرح ملی پایش فراورده های خام دامی نموده است که نتایج حاصله دال بر عدم مصرف هرگونه هورمون در نمونه های اخذ شده از مرغداری های مختلف در سطح استان می باشد، علاوه بر آنکه در قالب برنامه های مدون استانی نسبت به پایش گوشت مرغ تولیدی در استان اصفهان بعنوان رتبه اول تولید گوشت مرغ در سطح کشور از نظر بار میکروبی،باقیمانده های آنتی بیوتیکی و سایر فاکتورها نیز آزمایشات لازم انجام می پذیرد. لذا ضمن اصرار بر عدم مصرف هرگونه هورمون در تولید مرغ گوشتی در سطح کشور، تاکید می گردد هرگونه اظهارنظر در حیطه سلامت و بهداشت فرآورده های خام دامی باید توسط دستگاه متولی آن یعنی سازمان دامپزشکی کشور انجام پذیرد.

در همین راستا و بمنظور تنویر افکار عمومی، ارتقای سطح آگاهی جامعه,پاسخ به شبهات و اعتماد سازی در خصوص مصرف فرآورده های خام دامی تحت نظارت و مقابله با خرافات غیرعلمی که موجبات تشویش اذهان هموطنان را فراهم ساخته، به پیوست چهار سری پوستر تحت عنوان "حقایقی درباره گوشت مرغ و توهم مصرف هورمون" در قالب 2 بسته مکمل آموزشی که جهت نصب در مراکز عمده عرضه و دستگاه های دولتی توسط این اداره کل آماده و منتشر گردیده است، جهت استحضار تقدیم می شود.

امید است اهتمام این اداره کل در انجام وظایف محوله در خصوص ارتقا سلامت و کیفیت فرآورده های خام دامی و بهداشت جامعه هم راستا با سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اقتصاد مقاومتی  به بهبود نظام سلامت کشور منتهی گردد. 

دکتر شهرام موحدی

مدیرکل

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
0
0
با سلام
بنده به عنوان یک مرغدار از نوشتن این نامه بسیار خوشحال شدم و از اداره کل دامپزشکی اصفهان ممنونم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
0
0
با سلام و تشکر فراوان از زحمات مدیر کل محترم و همکاران عالی قدرشان درخواست رسانه ای شدن این تکذیب شایعه را در جامعه داشتم. تا بلکه بهبودی در امور مرغداری کشور حاصل شود. با تشکر
نظر شما
ادامه