کد خبر: ۲۸۴۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
متعاقب شیوع سویه جدید تب برفکی در کشورهای منطقه:
تداوم همکاری سازمان دامپزشکی با کمیسیون تب برفکی اتحادیه اروپا و فائو، برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب آموزش‌های مجازی، ارتقاء دانش دامپزشکان شاغل در بخش تب برفکی، تبادل اطلاعات و همکاری با دانشکده‌های دامپزشکی در راستای ارتقاء و بازآموزی فارغ‌التحصیلان دامپزشکی محورهای اصلی این نشست بود ...
 
 

حکیم مهر - جلسه هماهنگی رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تیم کارشناسی اعزامی از فائو متشکل از «دکتر کیت سامپشن» دبیر کمیسیون تب برفکی اتحادیه اروپا و «دکتر نیکلاس لایون» کارشناس تب برفکی آزمایشگاه مرجع پربرایت و مشاور فائو عصر  روز 19 بهمن ماه در دفتر رئیس سازمان دامپزشکی کشور تشکیل گردید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در این نشست که متعاقب شیوع سویه جدید تب برفکی در کشورهای منطقه برگزار شد، موضوعات تداوم همکاری سازمان دامپزشکی کشور با کمیسیون تب برفکی اتحادیه اروپا و فائو، برگزاری دوره های آموزشی در قالب آموزش های مجازی، ارتقای دانش دامپزشکان شاغل در بخش تب برفکی، تبادل اطلاعات و در نهایت همکاری با دانشکده های دامپزشکی در راستای ارتقاء و بازآموزی فارغ التحصیلان دامپزشکی محورهای اصلی این نشست بود.

دبیر کمیسیون تب برفکی اتحادیه اروپا ضمن پیشنهاد تهیه و امضاء یادداشت تفاهم با فائو برای ارتقاء سطح همکاری های چندجانبه در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی، همکاری های فنی و آموزشی را مطرح نمود.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، عنوان نمود که در صورت ورود کشورهای افغانستان و تاجیکستان در دوره های آموزشی، برگزاری دوره های اختصاصی به زبان فارسی امکان پذیر است.

«دکتر خلج» نیز ضمن استقبال از امضاء یادداشت تفاهم و افزایش همکاری های بین سازمان دامپزشکی، فائو و کمیسیون تب برفکی اروپا، همکاری های گذشته سازمان دامپزشکی را در این ارتباط مثبت ارزیابی نمود.

گفتنی است، تا سال 1392 همکاری سازمان دامپزشکی کشور با فائو در قالب دو پروژه 5 ساله به منظور تجهیز آزمایشگاهی، مراقبت و سرویلانس و آموزش تداوم داشته که حاصل آن، حصول مرحله دوم Stage  2 مراحل پنجگانه کنترل و ریشه کنی تب برفکی در منطقه تا سال 2025 می باشد.

 

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک طرح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
0
0
جناب اقای دکتر خلج با سلام این همه اقای کریس امدند و رفتند این شد وضعیت تلفات در بیماری تب برفکی . برای کنترل بیماری دیدگاه مبارزه با بیماری را عوض کنید اذربایجانغربی شهرستان ارومیه
نظر شما
ادامه