کد خبر: ۲۸۵۰۸
 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز از تدریس ۱۳ کد رشته جدید در مقاطع کاردانی و کارشناسی حرفه ای خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «سید صاحب سادات حسینی» عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز دارای ۳۴ مرکز فعال و دو مرکز غیرفعال است و این مرکز تنها دانشگاهی است که ۹۹.۵ درصد از دانشجویان آن بومی هستند.

حسینی تعداد کل دانشجویان این مرکز را ۲۷ هزار و ۹۹۲ نفر برشمرد و ادامه داد: از این تعداد ۱۶ هزار و ۲۰ دانشجو در مقطع کاردانی، ۱۰ هزار و ۸۸۰ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۴۲ دانشجو در مقطع دکتری و هزار و ۵۰ دانشجو نیز در بخش مدیریت خانواده مشعول تحصیل هستند.

وی گفت: کل ظرفیت پذیرش این واحد در رشته های کاردانی ۱۶ هزار و ۷۵۰ و در رشته های کارشناسی هفت هزار و پنج دانشجو است که این تعداد در چهار گروه صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، هنر و کشاورزی با ۲۳ رشته متنوع تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی البرز از افزایش ۱۰ رشته جدید طی دو نیمسال اخیر در این واحد خبر داد و متدکر شد: تمام تلاش ما براین بوده با افزایش رشته های همگن و مهارت محور و تربیت نیروی ماهر گامی برای کمک به بازار کار و ایجاد کسب و کار جدید برداشته شود.

سادات حسینی بیان کرد: در این راستا کد رشته های آشپزی، بهداشت یار دامپزشکی، دوخت و تکنولوزی لباس، گریم، مترجمی زبان فرانسوی، نوازندگی ساز کلاسیک، نگهداری و تعمیرات تجهیزات دفاعی موتور و بدنه پهباد در مقطع کاردانی حرفه ای و مدیریت امور هنری، هنرهای نمایشی تئاتر کاربردی، تلاوت و قرائت قرآن کریم (تدوین شده در استان البرز توسط مرکز بنیاد شهید و امور ایثارگران)، مدیریت تجاری سازی، علوم حیوانات آزمایشگاهی و سیستم های سخت افزاری رایانه در مقطع کارشناسی حرفه ای تعریف شده است.

وی افزود: البته چهار رشته دوخت و تکنولوزی لباس، گریم و نوازندگی ساز کلاسیک در مقطع کاردانی و کارشناسی حرفه ای هنرهای نمایشی تئاتر کاربردی برای اولین بار در سطح استان البرز از سوی این واحد تدریس می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز از برنامه ریزی این واحد برای تعریف رشته های جدید نظیر اسب سواری، ورزش های تخصصی و نطام مهندسی خبر داد و گفت: هر سه این رشته ها در دست اقدام هستند.

سادات حسینی در بخش دیگر سخنان خود اشاره کرد: بنابر آمار سال گذشته ۷۸ درصد فارغ التحصیلان این واحد جذب بازار کار شدند که برنامه های دیگری نیز برای اشتغال فارغ التحصیلان در نطر گرفته ایم از جمله ایجاد سامانه کاریابی و NGO  هایی که اگر بتوانند حتی یک مورد را به تولید و اشتغال برسانند، در قالب کارافرینی به آنها وام پرداخت می شود.
 
 
نظر شما
ادامه