کد خبر: ۲۸۵۲۱
 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان از توقیف یک محموله شتر مبتلا به بیماری کرونا طی ماه های اخیر در کرمان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر حسین رشیدی» ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه مبنا و اساس اقدامات دامپزشکی را اصول اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: خدماتی که در دامپزشکی ارائه می شود در جهت کمک و حفظ تولید است.

وی ادامه داد: در حالی قبل از انقلاب اکثر مواد غذایی مورد نیاز کشور وارد می شد که امروز علاوه بر تامین نیاز توانایی صادارات محصولات را نیز داریم.

تولید گوشت مرغ مازاد بر نیاز در کرمان

رشیدی از تولید گوشت مرغ مازاد بر نیاز در استان کرمان خبر داد و افزود: چنانچه بتوانیم استانداردهای لازم را تامین کنیم می توانیم صادرات گوشت مرغ و ارزآوری برای استان داشته باشیم.

وی با اشاره به تدوین سند امنیت غذایی، اظهار کرد: دامپزشکی در این سند متولی امنیت غذایی در زمینه های گوشت مرغ، گوشت قرمز و شیر بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از اجرای طرح کد رهیابی خبر داد و تصریح کرد: همچنین پایش آنتی بیوتیک در گوشت مرغ آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر گوشت مرغ تولید در استان کرمان باقی مانده آنتی بیوتیک ندارد، گفت: پایش و نمونه برداری لازم در این خصوص انجام می شود.

عرضه گوشت مرغ با وزن مناسب در بازار

رشیدی ادامه داد: در طرحی جدید گوشت هایی با وزن مناسب زیر دو کیلوگرم که سالم تر است در سطح استان عرضه می شود.

وی عنوان کرد: دامپزشکی وضعیت مرغداری را تحت نظر داشته و مرغ های بیمار از چرخه تولید حذف می شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان همچنین از اجرای طرح همیاران دامپزشکی خبر داد و گفت: ۱۵۱ کارت همیاران در ایام الله دهه فجر در اختیار فعالان این عرصه قرار می گیرد و این افراد به عنوان رابطین دامپزشکی معرفی می شوند.

تجهیز آزمایشگاه های کرمان

رشیدی از تجهیز آزمایشگاه مرجع منطقه ای خبر داد و تصریح کرد: در این آزمایشگاه نمونه هایی از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، اصفهان و خوزستان بررسی می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان یادآور شد: تنها آزمایشگاه های تهران و کرمان قادر به تشخیص بیماری کرونا هستند و در صورت شناسایی شتر آلوده به این بیماری برخوردهای بهداشتی و قرنطینه ای لازم صورت می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین آزمایشگاه سم شناسی نیز که فلزات سنگین به روش اتمی در این مکان پایش می شود نیز به تازگی تجهیز شده است.

رشیدی عنوان کرد: آمار دام قاچاق در ۹ ماهه ابتدای سال جاری شامل هزار و ۲۳ راس گوسفند و بز راس، ۱۳۹ گاو و گوساله، ۲۳۸ نفر شتر بوده که از این تعداد ۱۳ راس گاو گوساله، ۵۰ راس گوسفند و بز و ۶۵ راس شتر غیربومی بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: طی ماه های اخیر بیماری کرونا در یک محموله هفت نفره شتر قاچاق مثبت تشخیص داده شد.

 
 
نظر شما
ادامه