کد خبر: ۲۸۵۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد:
«دکتر مهدی خلج» افزود: با واکسن‌های موجود تنها می‌توانیم ۱۰ درصد دام‌ها را پوشش دهیم و به‌دلیل محدودیت منابع مالی لازم بود مساعدت‌هایی از سوی دولت انجام شود ...
 
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: پنج میلیارد تومان اعتبار برای تأمین واکسن تب برفکی به تصویب هیأت دولت رسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تشخیص زودهنگام مخاطرات بهداشتی و پیشگیری از بیماری ها در حوزه دامپزشکی بسیار مؤثر است.

وی درباره شیوع بیماری تب برفکی در کشور ادامه داد: این بیماری یکی از پرخسارت‌ترین بیماری ویروسی دام‌ها است، که خسارت‌های زیادی را می‌تواند به واحدهای اقتصادی وارد کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: واکسیناسیون، تشخیص به‌موقع و قرنطینه، از ابزارهایی است که می‌تواند در مقابله با این بیماری مؤثر واقع شود.

وی در ادامه افزود: با واکسن‌های موجود تنها می‌توانیم ۱۰ درصد دام‌ها را پوشش دهیم و به‌دلیل محدودیت منابع مالی لازم بود در این زمینه مساعدت‌هایی از سوی دولت انجام شود.

خلج همچنین افزود: طی ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه گذشته ۳۰ درصد کاهش بیماری را داشتیم، با وجود آنکه کمبود جدی واکسن در کشور وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از اشاعه این بیماری و با توجه به اهمیت اقتصادی آن، هیأت دولت مبلغ پنج میلیارد تومان برای تهیه واکسن و سایر ملزومات بیماری تب برفکی تصویب کرد که امیدواریم با تخصیص هرچه سریع‌تر آن بتوانیم برای تهیه واکسن اقدام کنیم.

خلج در بخش پایانی گفت: تیم دامپزشکی در تلاش است که بیماری تب برفکی تحت کنترل قرار گیرد، اما کمبود واکسن، سرمایه دامی کشور را در معرض خطر قرار داده است؛ بنابراین به دامداران توصیه می‌شود که از جابه‌جایی‌های غیرضروری جلوگیری کرده و نیروی انتظامی نیز در این بین کمک‌حال بخش دامپزشکی باشد.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
0
0
آقای دکتر در مصاحبه قبلی فرموده اند که با اعمال مقررات قرنطینه 60% در بیماری تب برفکی کاهش موارد داشته ایم. ولی مشخص نیست که چگونه اعمال کنترل و قرنطینه شده که بیماری همه کشور را فرا گرفته؟ اگر مقررات قرنطینه اعمال شده است بیماری بایستی در مرزهای ورودی و استان های همجوار باشد نه منتشر در سراسر کشور! اینطور نیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
0
0
پيشنهاد ميشود بررسي شود علت شيوع بيماري در نتيجه سهل انگاري مديران كداميك از استانها بوده مشخص و برخورد شود
نظر شما
ادامه