کد خبر: ۲۸۵۴۷
 

نشست مشترک مدیران کل دامپزشکی و شیلات استان های میگو پرور به منظور هماهنگی های لازم جهت تولید میگو در سال آتی و بررسی مشکلات موجود، در سالن جلسات سازمان شیلات ایران با حضور روسای سازمان های شیلات و دامپزشکی کشور برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور بر تولید سالم و بهداشتی میگو در تمام زنجیره های تولید از تولید بچه میگو تا فروش و صادرات آن تاکید نمود و اظهار داشت: همه زنجیره ها و اجزای تولید اعم از مولدین، بچه میگوها، استخرهای پرورش، خوراک مصرفی و داروهای مصرفی لازم است تحت نظارت بهداشتی و با رعایت ضوابط سازمان دامپزشکی تولید و بهره برداری یابند.

وی همچنین نسبت به تامین مواد اولیه صنعت بخصوص مکمل های خوراک میگو در داخل کشور تاکید نمود.

سپس «دکتر صالحی» رئیس سازمان شیلات ایران در خصوص احداث کلینیک های بخش خصوصی دامپزشکی در جهت تقویت نظارت بهداشتی و روان سازی امور به منظور جلوگیری از قاچاق خوراک آبزیان نکاتی ارائه نمود و از موسسه تحقیقات علوم شیلاتی خواست در مورد تهیه مکمل ها و ایجاد سایت های الگویی – ترویجی اقدامات لازم را انجام دهند و با توجه به زمینه صادرات به روسیه و اتحادیه اروپا دورنمای صادرات میگو روشن می باشد.

در ادامه «دکتر جاویدی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور بر اهمیت جایگاه حاکمیتی سازمان دامپزشکی در اجرای ضوابط بهداشتی تولید نسبت به ایجاد هماهنگی نزدیک پرورش دهندگان و دستگاههای متولی جهت رعایت ضوابط بهداشتی تاکید نمود و در ادامه جلسه مدیران کل دامپزشکی و شیلات استان های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و گلستان نسبت به ارائه مشکلات تولید در سال جاری و برنامه های سال آینده پیشنهادات لازم را جهت بهبود وضعیت موجود اقدام کردند.

«دکتر عبدالحی» معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران نیز با تاکید بر اهمیت بهداشت در تولید و توسعه پایدار صنعت میگوی کشور، همکاری و هماهنگی فی مابین دو سازمان را خواستار شد.

در پایان جلسه مقرر گردید کمیته ای مشترک استانی در خصوص پیشبرد مسائل و حل مشکلات پیش روی صنعت پرورش میگو در هر استان تشکیل و گزارشات آن به سازمان های متبوع ارائه گردد.

لازم به ذکر است در سال جاری تعداد بازدیدهای کارشناسی دامپزشکی از مراکز تکثیر و مزارع پرورش میگو 2650 مورد بوده است که نسبت به سال قبل علیرغم کاهش سطح زیرکشت افزایش 49% درصدی را نشان می دهد (سال 93 تعداد بازدیدها 1773 مورد می باشد). همچنین در سال جاری تعداد 6870 مورد نمونه برداری و 7372 مورد آزمایش مولکولی بر روی نمونه های میگو صورت گرفته است.
 
 
نظر شما
ادامه