کد خبر: ۲۸۵۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان نيشابور گفت: دامداران به هیچ‌وجه از شهرستان جغتای علوفه، نهاده‌های دامی و دام خریداری نکنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر علي سليماني» گفت: سویه جدیدی از بیماری تب برفکی در شهرستان جغتای (سبزوار) که بسیار مسری و واگیر است، مشاهده شده كه موجب تلفات در دام‌های سبک (گوسفند و بز) و دام‌های سنگین (گاو وگوساله) می‌شود؛ همچنين واکسیناسیون به تنهایی نمی‌تواند پیشگیری از بیماری را تضمین کند.

وي با بيان اين كه در حال حاضر اين بيماري در شهرستان نيشابور مشاهده نشده، عنوان كرد: دامداران به هیچ‌وجه از شهرستان جغتای نهاده‌های دامی و دام خریداری نکنند و از رفتن به میدان دام تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

سليماني اظهار كرد: از ورود افراد متفرقه، به‌خصوص دلال‌ها به دامداری جلوگیری شود و همچنين تا اطلاع ثانوی از خرید و فروش دام خودداری كنند.

رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان نيشابور به دامداران توصيه كرد: محوطه دامداری را با سود 2 درصد یا آهک زنده ضدعفونی و موارد مشکوک به بیماری را سریعاً به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
0
1
بیان این مطالب به مقدار زیادی غیر حرفه ای بوده و انتشار این خبر ابتر از طرف حکیم مهر جای بسی تاسف دارد. ای کاش حداقل از رئیس شبکه ی دامپزشکی شهرستان سبزوار و مسئول دامپزشکی شهرستان جغتای هم نظر خواهی می شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
0
0
کدام آزمایشگاه سویه جدید ویروس را سکوانس کرده و تاییدیه داده که این خبر انتشار می یابد؟
نظر شما
ادامه