کد خبر: ۲۸۶۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان:
«دکتر جواد نگارستانی» افزود: ارجاع دام‌های ضبطی توسط شهرداری به ادارات دامپزشکی نه تنها برخلاف شأن و شرح وظایف دستگاه بوده، بلکه به دور از عقل و منطق می‌باشد ...
 
 

حکیم مهر - «دکتر جواد نگارستانی» مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در رابطه با مصوبه اخیر شورای شهر کرمان در رابطه با جریمه و انتقال دام به دامپزشکی افرادی که در شهر کرمان اقدام به نگهداری دام زنده می نمایند، واکنش نشان داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، دکتر نگارستانی با اشاره به بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها که صراحتاً وظیفه جلوگیری از ایجاد و تاسیس کلیه اماکن که بنحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنین یا مخالف اصول بهداشتی در شهرها است را بر عهده شهرداری گذاشته است، اضافه نمود که در متن این قانون  عملاً  هیچ نقش و وظیفه ای بر عهده ادارات دامپزشکی گذاشته  نشده است .

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ضمن گلایه از این مصوبه که بدون رجوع به قوانین و کار کارشناسی صورت پذیرفته، بیان داشت: وظیفه سازمان دامپزشکی تامین بهداشت دام و ارزیابی سلامت آنها و همچنین نظارت بر سلامت دام و کنترل کیفیت فرآوردهای دامی می باشد و همچنین در زمینه دامداری هایی که خارج از محدوده شهر که بر اساس دستورالعمل های بهداشتی ساخته شده باشند، اقدام به صدور مجوز بهداشتی و همچنین نظارت های مربوطه می نماید، بنابراین ارجاع دام های ضبطی توسط شهرداری به ادارات دامپزشکی نه تنها برخلاف شأن و شرح وظایف دستگاه بوده، بلکه به دور از  عقل و منطق می باشد و  به لحاظ قرار داشتن ادارات در محدوده های شهری  هیچ گونه مشکلی را حل نمی نماید.

دکتر نگارستانی با اشاره به اهمیت موضوع افزود: در این زمینه شهرداری بایستی به منظور نگهداری یا کشتار اینگونه دام ها با متولیان امر (دادستانی، نیروی انتظامی و سازمان جهاد کشاورزی) هماهنگی لازم را به عمل آورد.

وی همچنین در رابطه با جریمه نگهداری سگ در منزل افزود: چنانچه سگ های نگهبان در محدوده منازل مسکونی، مزاحمتی برای همسایگان  ایجاد نکرده، از نظر بهداشتی برای سایرین مشکلی ایجاد ننماید، تعیین جریمه برای این کار امری نادرست و دخالت در حریم خصوصی شهروندان می باشد و این در حالی است که  طبق برآورد شهرداری کرمان حدود چهار هزار سگ ولگرد و بدون صاحب در سطح شهر کرمان زندگی می نمایند که علیرغم تصمیم گیری های به عمل آمده در وزارت کشور مبنی بر  زنده گیری، واکسیناسیون و عقیم سازی آنها از چند سال قبل و اهمیت مخاطرات بهداشتی سگ های بدون صاحب و ولگرد، هیچگونه اقدامی توسط شهرداری کرمان به عمل نیامده و علیرغم مخاطرات بهداشتی بسیار و احتمال شیوع بیماری های خطرناکی مانند هاری، از سوی شورای شهر نیز عکس العملی مشاهده نشده است .

لازم به ذکر است که در مصوبه اخیر شورای شهر کرمان اعلام شده است در صورت نگهداری گوسفند در محدوده شهر فرد متخلف یک میلیون ریال جریمه و دام ها به دامپزشکی منتقل خواهند شد و در صورت نگهداری سگ در منزل، فرد متخلف موظف به پرداخت پانصد هزار ریال جریمه نقدی می باشد.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
0
0
بسيارعالي،بسيارعالي،تشکرويژه ازجناب دکترنگارستاني،که باتوجه به شناختي که ازايشان دارم به نکته خوبي اشاره فرمودند
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
با توجه به شناختی که از ایشان دارید به نکته خوبی اشاره فرمودند؟ یعنی اگه از آشناهای ایشان نبودید نکته خوبی در خبر نبود؟ مهم شناخت شما از ایشان هست آیا؟
نظر شما
ادامه