کد خبر: ۲۸۶۶۱
 

اتحادیه دامداران ایران در حال حاضر جهت تامین نقدینگی با سازمان دامپزشکی وارد مذاکره شده تا اقدامات موثرتری در این خصوص انجام دهد. البته طبق آخرین آمارها واکسیناسیون بیش از 12 میلیون راس دام سبک و یک میلیون و 400 هزار راس دام سنگین طی دی و بهمن ماه انجام شده است.

همانند سال‌های گذشته باز هم بیماری تب برفکی در برخی دامداری‌های کشور شیوع یافته و خسارت‌های بسیاری را به صاحبان این واحدها وارد کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری دامداران ایران با اشاره به اینکه برخی سویه‌های تب برفکی از پاکستان و هندوستان وارد کشور شده‌اند، گفت: متاسفانه عامل قاچاق و عدم نظارت‌های کافی در امور قرنطینه، هر ساله خسارت‌های جبران ناپذیری را به دلیل شیوع بیماری‌ها به ویژه تب برفکی، به دامداران وارد می‌کنند.

«حسین نعمتی» افزود: هم‌اکنون 10 تا 12 استان کشور درگیر تب برفکی شده‌اند که البته سازمان دامپزشکی در اقدام به موقع، تاحدودی در کنترل آن موفق بوده است.

به گفته نعمتی، اتحادیه مذکور در حال حاضر جهت تامین نقدینگی با سازمان دامپزشکی وارد مذاکره شده تا اقدامات موثرتری در این خصوص انجام دهد. البته طبق آخرین آمارها واکسیناسیون بیش از 12 میلیون راس دام سبک و یک میلیون و 400 هزار راس دام سنگین انجام شده است.

وی معتقد است در چنین شرایطی، صاحبان دامداری‌ها تا جایی که می‌توانند باید از جابجایی و حمل و نقل دام خودداری کرده و ضوابط بهداشتی را در عبور و مرور افراد و وسایل نقلیه رعایت کنند.

گفتنی است بیماری تب برفکی، با ایجاد تاول‌هایی در اطراف دهان، سم و پستان دام، بهره اقتصادی آن را پایین آورده تا جایی که دیگر پرورش چنین دام‌هایی برای صاحبان این کسب‌وکار، توجیه اقتصادی ندارد.
  
  
نظر شما
ادامه