کد خبر: ۲۸۶۶۹

 

دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای هفتمین دوره متوالی دانشجوی دوره دکتری پژوهشی (Ph.D. by research) برای سال ۹۶ - ۹۵ در ۹ موضوع تحقیقاتی می پذیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، این پذیرش در راستای تربیت نیروی انسانی متخصص آشنا به روش های پیشرفته تحقیق و مبانی پژوهش در زمینه های خاص صورت می گیرد.

شرایط عمومی و اختصاصی ورود داوطلب شامل داشتن شرایط عمومی ورود به آموزش عالی، سپردن تعهد رسمی به دانشگاه، نداشتن منع قانونی ادامه تحصیل از لحاظ خدمت نظام وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد و داشتن دانشنامه دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) دکتری حرفه ای دامپزشکی، دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی و کارشناسی ارشد است.

داوطلبان باید از یکی از دانشگاههای داخل یا خارج کشور که حسب مورد تایید وزارتین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم تحقیقات و فناوری فارغ التحصیل شده باشند.

داوطلبان دارای مدارک تحصیلی بالاتر [دکتری تخصصی (PhD) ، تخصصی بالینی (دستیاری) و فوق تخصصی و فلوشیپ] در صورت پذیرفته شدن در دوره ملزم به پرداخت هزینه های تحصیل خود براساس تعرفه شعب بین الملل دانشگاههای وابسته به وزارت بهداشت هستند.

دارندگان مدارک معادل کارشناسی ارشد مجاز به شرکت در این دوره است.

داشتن حداقل دو مقاله تحقیقی اصیل منتشر شده در مجلات معتبر نمایه شده بین المللی Pub Med  یا ISI  به عنوان نویسنده اول یا مسئول که حتماً تأییدیه Index  آن را از پایگاه Pub Med  یا ISI دریافت کرده و ضمیمه مقاله کرده باشند، الزامی است.

عدم اشتغال به تحصیل همزمان در دوره های دکتری تخصصی (PhD) ، تخصصی بالینی (دستیاری) و یا بالاتر در کلیه مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور با ارائه برگه تعهد از دیگر شرایط پذیرش است.

تحصیل در مقطع دکتری تخصصی پژوهشی تمام وقت بوده و بنابراین هر گونه اشتغالی برای دانشجو ممنوع است جهت عدم اشتغال ارائه تعهد الزامی است.

موفقیت در آزمون زبان انگلیسی مطابق با مصوبات شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی نیز از جمله شرایط پذیرش در این دوره است.

داوطلبین بورس مؤسسات خصوصی می توانند عناوین پایان نامه پذیرفته شدگان بورس موسسات خصوصی که منطبق با نیازهای موسسه سفارش دهنده و در جهت حل معضلات و نیازهای سلامت و مورد تائید استاد راهنما باشد را ارائه کنند.

مراکز تحقیقاتی گوارش و کبد، مرکز تحقیقات ریزفناوری دارویی (نانو)، کاربردی دارویی، سلامت زنان، نارسایی مزمن کلیه و ایمونولوژی این دانشجویان را می پذیرند و عناوین تحقیقاتی خود را اعلام کرده اند.

دانشجویان می توانند چهار گرایش را انتخاب کنند و تا ۳۱ فروردین ماه ۹۵ فرصت دارند با تکمیل مدارک و ارسال آن برای پذیرش در این دوره ثبت نام کنند.

مصاحبه با دانشجویانی که اسامی آنها به عنوان واجد شرایط اولیه اعلام می شود در روزها ۱۸ تا ۲۱ و ۲۳ تا ۳۰ اردیبهشت ۹۵ صورت می گیرد. تاریخ و زمان مصاحبه هر مرکز تحقیقاتی در اطلاعیه ثبت نام درج شده است.
 
 
نظر شما
ادامه