کد خبر: ۲۸۷۰۴
 

برنامه جامع سازمان دامپزشکی کشور در جهت کنترل بهداشتی ماهیان قرمز تولیدی مراکز تکثیر به منظور جلوگیری از بروز و اشاعه بیماری های تحت پایش در جمعیت ماهیان همچون سنوات گذشته انجام می پذیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر قاجاری» مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: با نزدیک شدن به ایام نوروز و عرضه ماهی قرمز شب عید در سطح کشور، برنامه جامع سازمان دامپزشکی کشور در کنترل بهداشتی مراکز تکثیر و پرورش ماهی قرمز چون سنوات گذشته جهت اجرا ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی در نظر دارد با اجرای این برنامه و کنترل بهداشتی ماهیان قرمز تولیدی مراکز تکثیر، از بروز و اشاعه بیماری های تحت پایش برنامه در جمعیت ماهیان جلوگیری نماید.

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این خبر افزود: در راستای انجام این برنامه، کارشناسان اداره آبزیان ضمن بازدید از مراکز تکثیر عمده ماهی قرمز در کشور، اقدام به نمونه برداری می نمایند که نمونه های ارسالی از نظر بیماری های مورد نظر در برنامه تحت انجام آزمایش قرار گرفته و در صورت عاری بودن از بیماری، گواهی حمل صادر می گردد.
 
 
نظر شما
ادامه