کد خبر: ۲۸۷۵۷
 

دوره آموزشی بیماری VHS  و مدیریت آن در کشور با تدریس «دکتر عزیززاده» کارشناس دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان سازمان دامپزشکی کشور و با حضور معاون سلامت، روسای شبکه ها و ادارات فنی ستادی به مدت دو روز در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان سمنان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، دوره آموزشی بیماری VHS و مدیریت آن در کشور با تدریس «دکتر عزیززاده» کارشناس دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان سازمان دامپزشکی کشور و با حضور معاون سلامت، روسای شبکه ها و ادارات فنی ستادی به مدت دو روز در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان سمنان برگزار شد.

این دوره با هدف پیشگیری و مبارزه با این بیماری واگیردار در واحدهای آبزی پروری استان برگزار و انواع راههای انتشار و انتقال بیماری و راهکارهای جلوگیری از شیوع بیماری بررسی شد.

دکتر عزیز زاده با بیان اینکه نباید اجازه داد این بیماری خطرناک به راحتی شیوع پیدا کند، اظهار داشت: چون واکسنی برای پیشگیری از این بیماری وجود ندارد، باید تمام تمرکز را برای پیشگیری از این بیماری گذاشت و این بیماری دارای سه فرم حاد، مزمن و عصبی بوده و تلفات و خسارات آن بسیار بالاست.

وی افزود: این بیماری همه گروه های سنی ماهی قزل آلا را تهدید و از طریق تخم چشم زده، نقل و انتقال، وسایل آلوده، پرندگان ماهی خوار و ... به راحتی انتشار پیدا می کند.

ذکر این مطلب مهم است که آبزی پروران محترم موارد و ضوابط بهداشتی را رعایت نمایند و چنانچه مورد مشکوکی در مزرعه خود مشاهده کردند، بلافاصله به شبکه دامپزشکی شهرستان خود گزارش دهند.
 
 
نظر شما
ادامه