کد خبر: ۲۸۷۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه نخستین همایش تخصصی صنعت مرغ استان سمنان گفت: حدود 35 درصد واکسن مورد نیاز طیور در داخل کشور تولید می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، «دکتر مهدی خلج» در ادامه اظهار کرد: حدود 160 کارخانه تولید انواع داروهای دامی، واکسن، مواد شیمیایی در کشور فعالیت می کنند؛ اکنون 300 واردکننده، کار واردات اقلام مختلف داروهای دامی را بر عهده دارند و سه هزار و 580 قلم دارو در کشور تولید یا وارد می شود.

وی با بیان اینکه برای تامین کمبود واکسن دام و طیور مورد نیاز کشور از مشارکت بخش خصوصی استفاده می شود، اظهار داشت: سیاست کنونی دولت حمایت از شرکت های دانش بنیان و تجاری شدن علم بوده و بر همین اساس پیش بینی شده است در مورد تولید واکسن تب مالت نیز که کشور هم اکنون در تولید آن از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، بخش خصوصی ورود پیدا کند.

وی تاکید کرد: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی 60 درصد از بیماری های عفونی انسان از طریق دام و فرآورده های دامی آلوده، به انسان منتقل می شود و از این رو واکسیناسیون دام ها موثرترین و ارزان ترین راه پیشگیری از بیماری ها است.

دکتر خلج در ادامه از فعالیت 270 کشتارگاه در سراسر کشور خبر داد و یادآور شد: 50 واحد کشتارگاه نیز در حال احداث است.

وی از نصب تجهیزات مدرن و پیش سردکن در سردخانه های کشتارگاه های صنعتی کشور خبر داد و گفت: از آنجا که برای جلوگیری از انتقال بیماری از دام به انسان باید گوشت قبل از مصرف 24 ساعت در فضای سرد قرار بگیرد، تلاش سازمان دامپزشکی در استان ها این است که 120 کشتارگاه مجهز به سردخانه با سرمایی بالای صفر درجه ایجاد کند که این گونه سردخانه ها هم اکنون در استان تهران در مرحله تکمیل شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه دامداران باید بیماری ویروسی تب برفکی را جدی گرفته تا دچار خسارت و زیان و ضرر نشوند، تصریح کرد: مهم ترین پیامی که می توانم به دامداران بدهم این است که بیماری تب برفکی در صدر همه بیماری های دامی قرار دارد و خسارت سنگینی را به دامداران وارد می کند زیرا کشور با کمبود واکسن مواجه است.

وی درپایان یادآورشد: دامداران حتما باید از جا به جایی دام های خود بدون مجوز ادارات کل دامپزشکی خودداری و سعی کنند تا ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای را رعایت کنند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
0
آقا دکتر، تولید کدوم واکسن در وضعیت مناسبی است که بخواهد واکسن بروسلوز باشد؟ شما گویا اعتقادی به این موضوع ندارید که وضعیت کنونی نتیجه تصمیمات دیروز خود ماست. همین وضعیت تب برفکی مگر به شرکت دانش بنیان واگذار نشد؟ آیا این امر باعث تعطیلی خط تولید موسسه نشد؟ در حالی که شرکت مدعی هم تولید نکرد و اخیرا شایعاتی مبنی بر ارسال یک محموله به عراق پخش شده است. شما متولی کدوم قسمت کارید؟ تعطیلی خط تولید موسسه یا به تولید نرسیدن بخش خصوصی؟ چرا تولید واکسن بروسلوز به این وضعیت در آمد؟ قبلا که خوب بود؟ نشود وضعیتی که بخاطر سوء مدیریت ها مجبور شویم خطوط تولید را تک به تک متوقف و واردات رو پیش بگیریم و فکر کنیم که کار بدیعی انجام داده ایم!
نظر شما
ادامه