کد خبر: ۲۸۷۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
نمایش عکس در اندازه واقعی
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر رشیدی» مدیر کل دامپزشکی استان در دومین کمیته ارتقاء کیفیت شیرخام استان کرمان، از روند عرضه شیرخام بصورت فعلی و در برخی مراکز عرضه ابراز نگرانی نمود.

این جلسه با حضور مدیرکل دامپزشکی استان، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی، ریاست صنف لبنیات و سوپر مارکت و نماینده استانداری و دستگاههای اجرایی عضو کمیته برگزار گردید.

مدیر کل دامپزشکی استان فراهم نمودن حداقل شرایط بهداشتی و جلوگیری از آلودگی های ثانویه در این مراکز را از اهم وظایف کمیته دانست و بر لزوم همکاری مشترک صنف لبنیات به منظور سلامت مصرف کنندگان و پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قابل انتقال از دام به انسان و برخورد قاطع تیم بازرسی با مراکز غیر بهداشتی تاکید کرد.

در ادامه جلسه، جانشین رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی ضمن تبیین اهداف کمیته راهبردی ارتقاء کیفیت بهداشتی، به بررسی نتایج آزمایشات طرح پایش شیر خام و مشکلات و ایرادات دیده شده در بازرسی مشترک مراکز عرضه شیر شهر کرمان پرداخت.

«دکتر مینا قاضی زاده» با اشاره به ضرورت تامین امکانات بهداشتی و مشخص بودن دامداری های تامین کننده شیر، خواستار عدم عرضه شیرهای غیر متعارف گردید.

سپس «دکتر نخعی» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز ضمن تشکر از برگزاری جلسه و اقدامات موثر دامپزشکی در بهداشت فراورده های خام دامی و اشاره به کاهش سرانه مصرف شیر، ساماندهی وضعیت موجود و افزایش نظارت های لازم به علت تعدد این مراکز و برخورد با عرضه کنندگان غیربهداشتی شیر را بدلیل سلامت مصرف کنندگان خواستار شد.

در پایان جلسه مقرر گردید صنف لبنیات و سوپر مارکت لیست و مشخصات واحدهای پروانه دار را جهت برنامه ریزی تیم بازرسی مشترک و برخورد قاطع با موارد غیر بهداشتی به اداره کل دامپزشکی اعلام و اقدامات قانونی لازم از سوی صنف نسبت به برخورد با واحدهای فاقد پروانه و دارای تداخل صنفی نیز صورت گیرد و همچنین تیم مشترک دامپزشکی و علوم پزشکی از تمام مراکز بازدید و با تخلفات برخورد نماید.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iraq
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
0
واقعا
کارشناس
|
Iraq
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
0
جناب اقای دکتر رشیدی فقط یه دونه ای
نظر شما
ادامه