کد خبر: ۲۸۸۰۱
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، «دکتر محمدرضا خباز» استاندار سمنان در نخستین همایش تخصصی صنعت مرغ استان سمنان که روز پنجشنبه با هدف بررسی فرصت ها و چالش های پیش روی این صنعت در مجتمع رفاهی شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد، گفت: تولید داخل با نگاه صادرات محور، یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی است؛ تولید کنندگان باید اولاً نگاه صادراتی داشته باشند و ثانیاً با شناسایی بازارهای هدف، تولید را متناسب با نیاز داشته باشند.

خباز تاکید کرد: در سیاست های ابلاغی و در قانون برنامه پنج ساله توسعه بر افزایش صادرات تاکید شده و نباید جلوی آن گرفته شود و نیاز داخلی کشور نیز از روش های دیگر و در صورت نیاز بیشتر با واردات تامین خواهد شد.

وی بر تغییر سیاست شرکت های پشتیبانی و امور دام از خرید برای توزیع به سمت خرید برای صادرات تاکید کرد و گفت: تولیدکنندگان این بخش باید برنامه مدیریت جوجه ریزی در کشور را مورد توجه قرار دهند.

استاندار سمنان در ادامه بر جلوگیری از فعالیت های واحدهای غیر مجاز و جوجه ریزی مازاد بر پروانه  تولید مرغ سبز و تولید مرغ سایز و همچنین جلوگیری از کشتار مرغ بالای سایز تاکید کرد.

استاندار سمنان  از تلاش های صورت گرفته توسط اداره کل دامپزشکی استان در  جهت رفع مشکلات و بیماری های حوزه دام و طیور و نیز رفع برخی نگرانی ها و  مشکلات در زمینه صادرات دام و فرآورده های خام دامی نیز قدردانی نمود.

وی تشویق و ترغیب مدیران موفق که در جهت خدمات رسانی به مردم تلاش نموده  اند را مهم دانست و افزود: تشویق و ایجاد انگیزه در مدیران کارآمد از  شاخصه های مهم در مدیریت اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا بهره  دهی افزایش یابد .

خباز تولید با کیفیت با نگاه صادراتی را از سیاست ها و اهداف کلی نظام اعلام کرد و گفت: برای اینکه رقابت بیشتری داشته باشیم باید کیفیت تولید افزایش یابد و در این راه استفاده از خرد جمعی و تشکل ها مهم و اثر گذار است.

وی هدف قانون گذار را ایجاد تسهیلات بیشتر و حمایت از تولید دانست و گفت: اگر تولید کنندگان در این استان تفسیری برای اجرای قوانین در دستگاه های اجرائی مشاهده کردند اعلام تا مورد بررسی قرار گیرد.
 
 
نظر شما
ادامه