کد خبر: ۲۸۸۴۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
همایش راهبردهای مدیریت کیفیت در صنعت ساخت داروهای دامپزشکی برگزار شد
«دکتر مهدی خلج» تاکید کرد: سازمان دامپزشکی کشور تمرکز خاصی بر روی شرکت‌ها دارویی داخلی داشته و در پی حذف واسطه‌های غیر ضروری است ...
 
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور صبح امروز در «همایش راهبردهای مدیریت کیفیت در صنعت ساخت داروهای دامپزشکی» که در تالار خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد، با اشاره به لزوم ساخت داروهای با کیفیت اظهار داشت:‌ ما باید بر مبنای مدل ایرانی اسلامی در آستانه تدوین برنامه ششم دارویی را بسازیم که از نظر کیفیت و از نظر کمیت بسیار مفید و موثر باشد.

وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه تصویب برنامه ششم در مجلس، اظهار داشت:‌ با مروری بر برنامه های پنج ساله قبلی به این نتیجه می‌رسیم که برنامه پنج ساله سوم برنامه خوبی بوده اما برنامه‌های چهارم و پنجم دچار کاستی‌هایی بوده است. همه تلاش دولت در برنامه ششم یک نگاه بالا دستی است.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه سند چشم انداز و مولفه‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف و برنامه های دولت است، افزود: سند چشم انداز کشور یک نگاه آرمانی محسوب می‌شود و در برنامه ریزی‌های صورت گرفته در افق 1404 چشم انداز بیست ساله ایران باید کشوری توسعه یافته و جایگاه اول اقتصادی، علمی و فرهنگی در منطقه باشیم و در تامل سازنده و موثر با دیگر کشورهای دنیا بازارهای هدف دنیا را بدست بیاوریم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: وقتی مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را مطالعه می‌کنیم، مشاهده می‌شود که از سوی رهبر انقلاب در این مولفه‌ها تذکر و نهیب‌هایی به مسئولان کشور برای دستیابی به سند چشم‌انداز زده می‌شود.

وی ابراز داشت: برخورداری از دانش پیشرفته و نو سازی در علم و تکنولوژی، برتری در نیروی انسانی و ثروت ملی همگی جزء‌ اهداف و سند چشم انداز کشور است و برای دست آوردن این موفقیت‌ها باید از مجرای واقعیت عبور کنیم.

خلج ادامه داد: اگر به ما تذکری داده می‌شود برای رد شدن از موانع موفقیت‌ها است و این سمینار با تکیه بر توان سیاست‌های کلان کشور و سیاست‌های کلی سلامت در بخش دارو و روش‌های تشخیصی است و من امیدوارم در این دو زمینه بتوانیم با سایر کشورها تبادل خوبی داشته باشیم.

باید مشخص شود که داروی دامپزشکی کشور به کجا می‌رسد

رئیس سازمان دامپزشکی تاکید کرد: در این سمینار باید موارد ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب مورد توجه ما قرار گیرد و مشخص شود که داروی دامپزشکی کشور به کجا می‌رسد.

وی افزد: در برنامه ششم توسعه بیان شده که باید 8 درصد رشد داشته باشیم که 2 تا 3 درصد آن را از طریق بهره‌وری به دست آید.

خلج با بیان اینکه باید قبول کنیم که دولت و مردم باید وحدت نگاه برای حرکت داشته باشند، بیان داشت: باید برای چالاکی در اقداماتمان از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم. متاسفانه برخی تشکیلات شبه دولتی به صورت یک لایه بین مردم و دولت قرار می‌گیرند و بد عمل می‌کنند؛ قدرت واقعی در قدرت هدایت و اثرگذاری است.

وی گفت: هنوز بخش غیردولتی باور ندارد که بخشی از کارها را می‌تواند انجام دهد، ضمن اینکه من اصرار دارم که بخشی از کارها به استان ها واگذار شود، بنابراین در این راستا باید انجام برخی امور را تسهیل کنیم.

رایزنی با روسیه برای انتقال تکنولوژی تولید داروهای دامپزشکی

خلج در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه شرایط ثبت سفارش آسان شده است تاکید کرد: براساس رایزنی که با مقامات روسیه انجام شده است به دنبال این هستیم تا شرایط انتقال تکنولوژی در بخش داروهای دامپزشکی را فراهم کنیم که این امر هنوز در دست بررسی است.

کاهش هزینه تولید با بالا بردن کیفیت و اثربخشی دارو  و حذف حلقه‌های غیر ضروری

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی تجربیات فشرده خوبی را در اختیار ما قرار داده است، تصریح کرد:‌ ما باید سطح تولید‌مان طوری باشد که قدرت رقابت در عرصه بازار هدف و تولید را داشته و با بالا بردن کیفیت و اثر بخشی دارو هزینه‌های تولیدی را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم باید قیمت تمام شده را کاهش دهیم و با شناسایی شرکت‌های معتبر تمام حلقه‌های غیر واقعی را حذف کنیم.

خلج در پایان خاطر نشان کرد: ما باید با تقویت سیستم‌های نظارتی و افزایش سرعت تولید با مسائل مبارزه کنیم هر چند که این کار با مقاومت جدی رو به رو می‌شود.

نظارت مستقیم سازمان دامپزشکی بر داروهای وارداتی

دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به برنامه‌های نظارت در روند تولید داروهای بی کیفیت اظهار داشت: هم اکنون در کشور 170 کارخانه تولیدی داروهای دامپزشکی داریم که 300 شرکت فعال کار واردات دارو را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: تمامی این مواد اولیه که به وسیله‌ شرکت‌های وارد کننده در کشور توزیع می‌شود بی کیفیت نبوده زیرا در یک سیستم و سامانه نظارتی سازمان دامپزشکی عبور می‌کند و مقررات فنی علمی بر روی این داروها صورت گرفته و در صورت کسب اطمینان وارد چرخه توزیع بازار کشور می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه سند چشم انداز و مولفه‌های اقتصادی آماده است، افزود: کیفیت داروها و روند مستمر تولید از مصرف القایی خودداری می‌کند، اما در عین حال قدرت رقابت در بازارهای داخلی و کشورهای هدف باید اصل اول کارخانه های داروهای تولیدی باشد.

سازمان دامپزشکی در پی حذف واسطه‌های غیر ضروری است

خلج ابراز داشت:‌ با حفظ اصالت کارخانه‌های وارداتی سازمان تمرکز خاصی بر روی این شرکت‌ها دارویی داخلی داشته و در پی حذف واسطه‌های غیر ضروری است.

وی با بیان اینکه در دوران پسا برجام ارتقای کیفیت و کاهش قیمت مواد اولیه ایجاد می‌شود، تصریح کرد:‌ داروهای وارداتی مورد آزمایش قرار گرفته و سپس ترخیص می‌شود.

وی تاکید کرد: در بحث بیماری تب برفکی به دلیل نبود امنیت سلامت دامی در بیرون از مرزهای کشورمان و کنترل و پیشگیری نکردن کشورهای همسایه مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

برای کنترل تب برفکی باید 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری شود

خلج عنوان کرد: ما به 50 میلیون واکسن برای مراقبت و پیشگیری نیازمندیم و برای کنترل بیماری تب برفکی مبلغ 200 میلیارد تومان باید سرمایه گذاری شود.

وی عنوان کرد: با تلاش دولت تدبیر و امید 60 درصد بیماری تب برفکی در کشور کاهش یافته که به دلیل کنترل نکردن این بیماری در کشورهای حاشیه خلیج فارس مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

خلج عنوان کرد: با تلاش فشرده موسسه واکسن سازی رازی ویروس تب برفکی تبدیل به واکسن شده و با تلاش محققان و تولید کنندگان داخلی این دارو در اختیار بازار داخلی قرار می‌گیرد.

وی گفت: منابع جهانی تب برفکی در دنیا کم است اما با کمک شرکت‌های دانش بنیان در مهاباد بر اساس نگاه درون گرا و افق چشم انداز در حال تولید واکسن این بیماری و عرضه آن به بازارهای نیاز داخلی و منطقه‌ای هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی از قاچاق دام به خارج از کشور خصوصاً در مرز سیستان و بلوچستان با ایجاد کارخانه‌های بسته بندی و کشتارگاهها از جلوگیری می‌کند.

برگزاری دوره کامل آموزشی در زمینه صنعت دارو جهت ارتقاء محصولات فنی کارخانجات دارویی

در ادامه مراسم «دکتر مسعود هاشم زاده» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: یک دوره کامل آموزشی در زمینه صنعت دارو با همکاری وزارت علوم و دانشگاه علمی کاربردی و همچنین دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در جهت ارتقاء محصولات فنی کارخانجات انجام می‌شود.

وی بیان کرد:‌ ما در صنعت داروسازی یکسری ضعف‌هایی داریم که سبب ایجاد رقابت‌های ناسالم در بازار و پایین آمدن کیفیت محصولات می‌شود. همچنین رقابت پذیری محصولات داخلی را با سایر کشورها ضعیف می‌کند.

لزوم صداقت در معرفی جزئیات مواد اولیه داروهای تولیدی و وارداتی دامپزشکی

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه در معرفی جزئیات مواد اولیه داروهای تولیدی و وارداتی دامپزشکی باید صادق باشیم، افزود: برای ارتقای کیفی داروهای دامپزشکی باید به مسئولان فنی و ارزیابی اطلاعات و آگاهی های لازم را بدهم تا بتوانند به عنوان چشم ها و بازوهای کنترل کیفی عمل کنند و فرهنگ خود ارزیابی ایجاد شود.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی با بیان اینکه صنعت ما بسیار پراکنده و به صورت جزیره‌ای عمل می‌کند، افزود: هزینه‌های تمام شده داروهایی تولیدی ما بسیار بالا است و ما با استقبال از سندیکاهای بوجود آمده می‌توانیم تا حدودی در کاهش این قیمت کمک شایانی کنیم.

هاشم زاده ابراز داشت: تضاد در مقررات، مقرراتی که مانع سهولت کار شود همگی سبب بالا رفتن هزینه‌های دارو می‌شود و ما انتظار داریم که از سازمان دامپزشکی و همچنین نهادهای مردمی این مشکل را به زودی حل کنند.

رشد نهادهای شبه دولتی و ضعف نهادهای اصلی و مردمی در کشور

وی ادامه داد: در کشور ما نهادهای شبه دولتی رشد می‌کنند ولی نهادهای اصلی و مردمی مثل تعاونی‌ها ضعیف عمل می‌کنند و ما باید این نهادهای مردمی را توسعه دهیم.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی در پایان خاطر نشان کرد:‌ توسعه صادرات و کاهش قیمت‌ها کار سندیکاها بوده و ما باید خود کنترلی و نظارت را در وجودمان افزایش دهیم تا صنعت داروسازی کشور با انسجام و بهبود کیفیت پیشرفت کند.

 

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان، فارس، تسنیم، خبرگزاری صدا و سیما)
 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
0
0
منظور از بیان این جمله چیست؟
""با تلاش دولت تدبیر و امید 60 درصد بیماری تب برفکی در کشور کاهش یافته که به دلیل کنترل نکردن این بیماری در کشورهای حاشیه خلیج فارس مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.""
هی من به همکاران عرض میکنم که بیماری تب برفکی یک بیماری سیاسیه ولی کسی باور نمیکنه. بفرما اینهم دلیلش ، تقصیر شورای همکاری کشورهای خلیج فارسه. اگر میگویم سیاسی علت داره زیرا اون کشورها دامی ندارند که بخواهند بهداشت ما رو تهدید کنند. حالا بگذریم از نحوه انتقال و.....
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
0
0
ببخشید مدل ایرانی اسلامی در ساخت داروی دامی چه مدلیه من توان درک این جمله را ندارم به من کمک کنید
پاسخ ها
مدیر مسئول حکیم مهر
| Germany |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
با سلام و احترام،
دوست گرامی با آی پی 151.246.78.75
لطفاً از درج نظرات متعدد با اسامی متفاوت خودداری فرمایید، در غیر اینصورت ناگزیر از بلاک کردن IP شما خواهیم شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
1
0
مدیر مسئول دلش میخواد با اسامی متعدد نظر بفرسته. چه اشکالی داره.میخوای بگی امنیتی هستی و مچشو گرفتی؟ اینطور برخورد نکن برادر. تهدید هم نکن. احتمالا خواننده های سایت اکثرا تحصیل کرده هستن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
0
0
......................... افزایش کیفیت با کاهش قیمت در تناقض است و هر دو همزمان نشدنی است ............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
0
سنگ بزرگ علامت نزدن است شما حالا لطف کنید این تب برفکی را یه جوری کنترل کنید تولید دارو پیشکش .... حکیم مهر چند بار مارو هم تهدید کرده میخواد تنها روزنه رو هم ببنده . خیالی نیست
نظر شما
ادامه