کد خبر: ۲۸۸۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

معاون سازمان دامپزشکی با اشاره به رشد شرکتهای شبه‌دولتی و ضعف نهادهای مردمی در بخش تولید داروهای دامپزشکی گفت: رقابت‌های ناسالم میان برخی تولیدکنندگان منجر به پایین آمدن کیفیت و عدم رقابت‌پذیری تولیدات آنها با محصولات سایر کشورها شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر مسعود هاشم‌زاده» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور امروز در سمینار راهبردی مدیریت کیفیت در صنعت ساخت داروهای دامپزشکی اظهار کرد: برای ارتقای مسئولین فنی کارخانجات داروهای دامپزشکی کشور دوره‌های آموزشی پیش‌بینی شده و به آنها مدرک داده می‌شود.

وی افزود: این امر برای آنها الزام‌آور خواهد شد و دامپزشکان دیگر نمی‌توانند بدون داشتن این مدرک اقدام به فعالیت کنند.

معاون سازمان دامپزشکی ادامه داد: رقابت‌های ناسالم میان برخی تولیدکنندگان منجر به پایین آمدن کیفیت و عدم رقابت‌پذیری تولیدات آنها با محصولات سایر کشورها شده است.

وی تصریح کرد: تشکل‌ها در این بخش (تولیدکنندگان داروهای دامپزشکی) پراکنده هستند و هر کدام به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند که این امر در نهایت هزینه‌های تولید آنها را بالا برده است.

هاشم‌زاده گفت: سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی در کشور به وجود آمده است اما مورد استقبال همه تولیدکنندگان قرار ندارد. اگر این تشکل قوی باشد می‌تواند خود مسائل و حقوق صنفی بخش را دنبال کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به قوانین دست و پاگیر و تضاد در مقررات تولیدکنندگان داروهای دامپزشکی گفت: نهادهای مردمی باید توسعه پیدا کند تا بتوانیم انتظار بهبود صنعت تولید داروهای دامپزشکی راداشته باشیم اما در کشور ما نهادهایی شبه‌دولتی رشد می‌کنند و نهادهای مردمی ضعیف هستند.

وی تاکید کرد: توسعه صادرات، کاهش قیمت، نظارت بر تولید باید توسط خود فعالان بخش خصوصی انجام شود و دستگاه‌های دولتی نباید این مسائل را دنبال کند.

معاون سازمان دامپزشکی افزود: فعالان بخش خصوصی حتی اگر روسای و اعضای هیئت مدیره را قبول ندارند در سندیکای مربوطه فعالیت کرده و در انتخابات شرکت کنند. سندیکای فعلی در حال حاضر ضعیف است.

عدم کیفیت تولیدات داروهای دامپزشکی یعنی دروغ گفتن به مردم

هاشم‌مزاده در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه عدم کیفیت داروهای دامپزشکی یعنی دروغ گفتن به مردم و این امر بزرگترین گناه و مشابه شرک است تاکید کرد: نباید دروغ بگوییم و باید در صنعت خود صادق باشیم و روی کیفیت محصولات خود سرمایه‌گذاری بیبشتری انجام دهیم.

وی تاکید کرد: وقتی آنالیز مواد اولیه برخلاف چیزی است که به مصرف کنندگان ارائه می‌دهیم یا عدم بیان صحیح مکان تامین مواد اولیه به درستی قید نمی‌شود اعتماد مصرف کنندگان از بین می‌رود و در این ارتباط باید صداقت بیشتری داشته باشیم.

در ادامه این مراسم ذبیحی رئیس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی اظهار کرد: در حال حاضر با عراق و افغانستان قرارداد داریم و محصولات خود در زمینه داروهای دامپزشکی به این کشورها صادر می‌کنیم.

وی افزود: براساس رایزنی‌های صورت گرفته در نمایشگاه روسیه نیز شرکت می‌کنیم تا کیفیت محصولات خود را در این کشور به اثبات برسانیم. ما امیدواریم در اینده محصولات خود را به 16 کشور منطقه صادرات کنیم و در واقع 50 درصد محصول تولیدی ما صادراتی باشد.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
0
0
و متاسفانه محصولات شرکت هایی دارای بیشترین فروش است که مدت بازپرداخت بیشتری با جایزه جنسی بالا به داروخانه ها داده و پورسانت عالی هم به کلینیسین ها دهد...!!! این است وضعیت دامپزشکی در ایران ....!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
0
0
وقتی نظارت سازمان دامپزشکی ضعیف است وضعیتی بهتر از رو انتظار دارید؟ اگر عدم کیفیت و..... است عدم انجام وظائف نظارتی و عدم انجام تکالیف قانونی چه حکم شرعی دارد؟
نظر شما
ادامه