کد خبر: ۲۸۸۸۶
 

نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان گفت: قسمت اعظم سلامت مواد غذایی مردم را دامپزشکی تامین می کند و این اداره بطور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است و این یک وظیفه خطیر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، «دکتر محمود رضا رسولی» مدیر کل دامپزشکی استان به همراه «حجت الاسلام رسولی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و جمعی از همکاران اداره دامپزشکی با حضرت «آیت آلله محمدی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان دیدار و گفتگو کرد.

دکتر رسولی در این دیدار با اشاره به فعالیت ها و خدمات دامپزشکی در بحث بهداشت و پیشگیری از بیماری های دام و بیماری های مشترک بین انسان و دام، گزارشی از نحوه عملکرد و برنامه دامپزشکی ارائه نمود .

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین رسولی با اشاره به اهمیت اعطاء کد حلال به مراکز وابسته بر اساس فقه جعفری و نقش محوری نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی حضرت آیت الله عالمی و همچنین پیگیری های مستمر مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور و تاکید حضور مستمر ناظرین ذبح شرعی در کشتارگاه های دام و طیور، بر شتشوی لاشه های کشتاری دقت لازم انجام می پذیرد.

در ادامه این دیدار حضرت  آیت الله محمدی، کار دامپزشکی را بسیار کلیدی، ارزشی و پرزحمت دانست و گفت: نیروهای دامپزشکی جزء پر تلاش ترین نیروهای دولت هستند که بدون هیچ ادعایی سخت ترین فعالیت ها را در دورترین نقاط ارائه می دهند .

امام جمعه همدان ضمن تشکر از فعالیتهای دامپزشکی گفت: اهمیت کار دامپزشکی از آنجا مشخص می شود که امنیت غذایی جامعه و غذای حلال در گرو عملکرد این عزیزان است  که با تلاش خود مواد خام دامی بهداشتی و حلال به سر سفره های مردم می رسد.

وی در ادامه به حقوق موجودات زنده و حیوانات اشاره کرد و گفت: آزار و اذیت این موجودات در اسلام نکوهیده بوده و منع شده است  .

نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان تاکید کرد در اسلام تولید غذای حلال و پاکیزه در زندگی سفارش فراوانی شده است و امروزه دانشمندان و مردم اروپا نیز به این نتیجه رسیده اند که غذای حلال در زندگی نقش اساسی دارد لذا استقبال از غذای حلال در دنیا فراوان شده است.

در پایان حضرت آیت الله محمدی ضمن تشکر از فعالیت های دامپزشکی گفت: کار سخت و طاقت فرسای نیروهای دامپزشکی و ارائه خدمات به مردم ستودنی است و ابراز امیدواری و علاقه کرد از نزدیک با فعالیت های دامپزشکی در استان آشنا شود.

 
 
نظر شما
ادامه