کد خبر: ۲۸۸۹۹
پرورش ماهی
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: در راستای جلوگیری از تلفات ماهیان باید اقدامات پیشگیرانه بیماری VHS در مزارع پرورش ماهی استان قزوین صورت گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر عیسی غیاث‌یزدی» صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای جلوگیری از تلفات ماهیان باید اقدامات پیشگیرانه بیماری VHS  در مزارع پرورش ماهی استان قزوین صورت گیرد.

وی بیان کرد: بیماری ویروسی VHS در ماهیان آب شیرین و دریایی و همچنین برخی ماهیان تجاری شایع بوده و سبب تلفات بالای ماهیان می‌شود که باید اقدامات لازم در زمینه جلوگیری از شیوع این بیماری‌ انجام شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین تصریح کرد: ماهی قزل‌آلای رنگین کمان از جمله ماهیان بسیار حساس نسبت به این بیماری بوده این در حالی است که بیشترین تلفات در بین بچه ماهی‌ها با وزن کمتر از 100 گرم مشاهده می‌شود.

غیاث‌یزدی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در زمینه بیماری ویروسی VHS خاطرنشان کرد: جلوگیری از جابه‌جایی ماهی‌ها بدون مجوز بهداشتی، رعایت اصول ضدعفونی در استخرهای پرورش ماهی، کنترل بهداشتی مراحل پرورش ماهی از جمله راهکارهای جلوگیری از شیوع بیماری ویروسی در استخرهای پرورش ماهی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: شیوع این بیماری ویروسی اواخر زمستان و اوایل بهار شدت یافته و نیازمند توجه و اقدامات ویژه از سوی مسئولان و آبزی‌پروران است.
 
 
نظر شما
ادامه