کد خبر: ۲۸۹۰۰
 
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دلیجان از کشف و توقیف سه محموله مرغ زنده مبتلا به بیماری واگیردار آنفلوانزا و نیوکاسل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمدرضا جوانمرد» افزود: این محموله ها شامل سه هزار 600 قطعه مرغ زنده بود که از استان اصفهان به مقصد دلیجان بارگیری شده بود و با تشخیص مسئول فنی دامپزشکی بیماری طیور محرز شد.

وی ادامه داد: محموله های مرغ زنده به مرکز تبدیل به ضایعات این شهرستان منتقل شد تا معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی دلیجان ادامه داد: طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید و توزیع مواد خام دامی از ابتدای اسفند ماه جاری آغاز شده و تاکنون 130 کیلوگرم گوشت مرغ و گوشت قرمز تاریخ گذشته در دلیجان کشف و معدوم شده است.

جوانمرد افزود: یک راس گاو 200 کیلوگرمی مبتلا به بیماری تب مالت نیز که در کشتارگاه دام دلیجان کشتار شده بود نیز با تشخیص فنی توسط کارشناسان از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شد.

وی ادامه داد: در آستانه نوروز برای پیشگیری از بیماری خطرناک سل پوستی بر مراکز عرضه ماهی قرمز نیز نظارت ویژه می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی دلیجان گفت: در این شهرستان تاکنون شش مرکز فروش ماهی قرمز نوروزی موفق به کسب مجوز دامپزشکی برای عرضه ماهی شدند که با نصب پارچه نوشته مجاز به فعالیت هستند.

جوانمرد گفت: با مراکزی که بدون مجوز دامپزشکی به عرضه ماهی قرمز بپردازند برخورد قانونی می شود.

شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی 40 هزار نفر جمعیت دارد و در مسیر راه اصلی استان های جنوبی و شرقی با استان های شمالی و مرکز واقع شده است.
 
 
نظر شما
ادامه