کد خبر: ۲۸۹۲۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

به گزارش حکیم مهر، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران در اطلاعیه ای، اعمال و تشدید الزامات قرنطینه ای در خصوص بیماری تب برفکی را تشریح کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر می باشد:

 

با توجه به ادامه گزارش کانون های تب برفکی در جمعیت دامی حساس کشور و محدودیت در تامین واکسن و شروع کوچ عشایری در بعضی از استان های کشور و نقش تردد دامهای بیمار در انتشار بیماری، در راستای حفاظت از جمعیت دامی درگیر نشده و همچنین محدود نمودن کانون های فعال بیماری، لازم است اقدامات زیر در جهت کنترل بیماری توسط دامداران محترم به اجرا گذاشته شود:

 1. اعلام کانون های بروز بیماری به نزدیکترین شبکه دامپزشکی استان جهت بازدید و نمونه برداری و همچنین برنامه ریزی برای واکسیناسیون گله و در صورت لزوم واحدهای دامداری اطراف آن (بر اساس نتایج نمونه های اخذ شده و وضعیت سویه های منطقه)

2. ضدعفونی بستر و مکان نگهداری دام های آلوده و اطراف آنها با استفاده از مواد ضدعفونی کننده مناسب (با راهنمایی و هماهنگی اکیپ‌های دامپزشکی) انجام شود.

3. دفن بهداشتی لاشه دام های تلف شده بطور مناسب صورت گیرد و لاشه های دام ها در معرض تغذیه گوشتخوارن (سگ و ...) قرار نگیرد.

4. در صورت بروز تلفات در گله، ضمن اعلام سریع موارد بیماری به نزدیکترین شبکه دامپزشکی منطقه، همکاری و مساعدت لازم برای انجام واکسیناسیون در واحد، با اکیپ های عملیاتی دامپزشکی به عمل آید.

5. دام های بیمار خصوصاً دام های دارای علائم زخم دهانی و لنگش، منبع تولید و انتشار ویروس عامل بیماری هستند لذا ضمن جداسازی آنها، تا حد امکان از بیرون رفتن دام های بیمار خودداری گردد.

6. درمان حمایتی صرفاًً برای دام های واجد علایم شدید زخم های دهانی و یا عفونت سم، آن هم زیر نظر دامپزشک مجرب صورت گیرد.

7. کنترل و محدود نمودن بیماری جز با حمایت و مشارکت دامداران و عشایر گرامی مقدور نمی‌باشد، لذا خواستار مشارکت، مساعدت و همکاری آن عزیزان در برنامه‌های کنترلی و پیشگیرانه می‌باشیم.
 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
1
مگر کنترل نشد؟
بهمن لطافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
1
در گیلان هم بیداد میکنه کو واکسن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
2
موارد به شبکه گزارش میشه ولی شبکه بدبخت کاری نمیتونه بکنه واکسن که ندارن نیرو هم ندارن بنزین هم که نباید مصرف بکنن نمونه هم که بعداز 4 ماه مشخص شد که A15 هست برای دفن بهداشتی هم که لودر و ...میخواد ندارند چرا خودتونو گول میزنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
0
متاسفانه واكسن موجود تنوع زيادي از نظر سويه هاي تب برفكي داشته و ادارات كل به صورت كاملا غير علمي و بدون برنامه ريزي از اين واكسن استفاده مي كنند كه نه تنها كمكي به حل مشكل نمي كند بلكه وضعيت را پيچيده تر و دامداران را ناراضيتر ميكند مثلا واكسن مريال كه سويه A15 ندارد براي گوسفند استفاده مي شود در حالي كه اين سويه هم در گوسفند تلفات ايجاد مي كند بنابر اين در مواردي علي رغم واكسيناسيون گوسفندان مبتلا مي شوند
دانشجو معترض دانشگاه آزاد کرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
0
سویه ای که برای کشور باشه رو نداریم هیچ ، با علم و آگاهی بیماری نو ظهور هم به جمع این ویروسان هم اضافه میفرمایند که تنوع ویروسی کشور بالا بره تلفات بیشتر بشه....
شیوه جدید خودکشی یاد گرفتیم.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
0
مقامات محترم يكي از استان ها مصاحبه نموده اند كه بيماري را ريشه كن كرده اند
نظر شما
ادامه