کد خبر: ۲۸۹۳۳
 

به علت شیوع تب برفکی در کاشمر خروج دام از این شهرستان ممنوع شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، معاون اداره دامپزشکی شهرستان کاشمر با بیان این‌که به علت شیوع تب برفکی در یک گاوداری، سه رأس گوساله تلف شدند، گفت: در حال حاضر سه روستای قوژد، مغان و قوچ‌پلنگ درگیر بیماری تب برفکی هستند.

حسن حسامی با اشاره به این‌که متأسفانه علی‌رغم درگیری شهرستان‌های تربت‌حیدریه، فیض‌آباد و نیشابور به تب برفکی ما نتوانستیم شهرستان را پاک نگه داریم و شاهد آلوده شدن یکی از واحدهای گاوداری بودیم که این گاوداری متعلق به پیمانکار قدیم کشتارگاه است که اقدام به حمل پوست دام از کشتارگاه به محل گاوداری کرده بود.

وی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل رسیده خروج دام از شهرستان برای بردن به کشتارگاه آزاد بوده، اما برای جابه‌جایی و نگهداری ممنوع است.

حسامی با بیان این‌که جهت سرایت نکردن این بیماری عفونی به سایر گاوداری‌ها، واکسیناسیون انجام شد، گفت: متأسفانه به دلیل درگیری بسیاری از استان‌های غربی کشور به تب مالت، حجم واکسیناسیون موسسه رازی به آن مناطق گسیل شد، به همین جهت استان با کمبود واکسن و اعتبار مواجه شده بود.

وی گفت: با اعتبار تخصیصی از سوی استانداری، واکسن مورد نیاز در بین شهرستان‌هایی که کانون بیماری بودند، توزیع شد.

حسامی با اشاره به این‌که هنوز هم امکانات ضدعفونی در شهرستان و استان کافی نیست، بیان کرد: پیگیری می‌کنیم تا مواد ضدعفونی مورد نیاز را در زمان شیوع بیماری تب برفکی در شهرستان فراهم کنیم تا دامداری‌های تحت پوشش که در حال کنترل هستند به موقع ضدعفونی شوند.

وی همچنین از توقیف یک ماشین مشکوک حامل پنج رأس گاو در کوهسرخ خبر داد و گفت: در این زمینه پیگیری‌های لازم صورت گرفت و تعیین تکلیف شد.
 
 
نظر شما
ادامه