کد خبر: ۲۸۹۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، «دکتر جاویدی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور به اتفاق «دکتر طهرانی» مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم روز شنبه 22/12/1394 در استان کردستان حضور یافتند.

دکتر جاویدی جهت نظارت بر انجام عملیات مایه کوبی دام ها علیه بیماری تب برفکی، از روستاهای شهرستان سنندج بازدید بعمل آورد و با اکیپ مایه کوبی مستقر در روستا دیدار کرد.

وی همچنین از یک واحد صنعتی مرغ تخمگذار بازدید به عمل آورد و ضمن دیدار با مدیر و پرسنل این واحد تولیدی، توصیه هایی به منظور جلوگیری از ورود بیماری های طیور صورت پذیرفت.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در ادامه یکی از مراکز مایه کوبی بخش خصوصی را بازدید کرده و بیاناتی در خصوص حمایت سازمان از بخش خصوصی ایراد نمود.

دکتر جاویدی همچنین در جلسه شورای هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان کردستان حضوریافت و اظهار داشت: در راستای مبارزه با بیماری تب برفکی، تاکنون بیش از 19 میلیون راس گوسفند و بز بر علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شده اند و باید این رقم به 25 میلیون برسد؛ همچنین تعداد بیش از دو میلیون راس دام سنگین (گاو و گوساله) علیه بیماری مذکور واکسینه شده اند که باید به سقف چهار میلیون راس برسد.

وی درخصوص کنترل و مبارزه با بیماری VHS  اعلام کرد: از تعداد 140 کانون در سال 1393 به 60 کانون درسال 94 (58% کاهش) و نسبت به سال 1392 حدود 85% کاهش داشته است.

گفتنی است وی در بازدید از آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان کردستان درخصوص تامین تجهیزات و اعتبارات لازم برای راه اندازی آزمایشگاه PCR در آینده نزدیک قول مساعد داد.

لازم به یادآوری است که دکتر طهرانی نیز به همراه رئیس اداره مبارزه با بیماری های طیور این اداره کل جهت بازدید از واحدهای مرغداری استان عازم شهرستان مریوان شدند.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
0
اقای دکتر بیماری در استان اذربایجانغربی بیداد میکند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
0
جناب معاون تلفات بالاست چي را ميخاي توضيح دهي غرامت بدهيد
نظر شما
ادامه