کد خبر: ۲۸۹۵۳
 

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان  سیستان و بلوچستان گفت: این استان با داشتن قریب به 200 واحد مرغداری گوشتی، در تولید گوشت مرغ مصرفی خانوارهای استان نقش اساسی دارد و مقایسه آمار جوجه ریزی در سال های 94 و 93 نشان دهنده توزیع ماهیانه متناسب در دو سال اخیر دارد، به طوری که در مجموع افزایش بارزی در میزان جوجه ریزی در تمام فصول سال 94 نسبت به سال 93 در استان مشاهده می گردد. همچنین، ارتباط آماری معنی داری که نشان دهنده تاثیر شرایط آب و هوایی (سردی و گرمی هوا) در فصول مختلف با میزان جوجه ریزی سال در دو سال اخیر باشد، مشاهده نمی شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، «دکتر روزبه شکوهی ایرانی» افزود: در حال حاضر از 4 کشتارگاه احداث شده و به بهره برداری رسیده استان، 3 واحد غیرفعال بوده و فقط کشتارگاه ایرانشهر با ظرفیت کم درحال فعالیت می باشد.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به این که کشتارگاه طیور جزو اصلی ترین حلقه های صنعت طیور می باشد، با همت و همدلی بیشتر مسئولین شاهد فعالیت تمامی کشتارگاه های استان با ظرفیت کامل باشیم.
 
 
نظر شما
ادامه