کد خبر: ۲۸۹۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تربت جام اعلام کرد: بیماری تب برفکی در این شهرستان موجب تلف شدن 200 راس دام سبک شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا جاقوری» روز چهارشنبه در کارگروه تب برفکی دام گفت: اکنون 25 واحد دامی شهرستان درگیر بیماری تب برفکی است و بیشتر تلفات به سمت دام های جوان است که باید پیشگیری لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی افزود: درگیری دام سبک با بیماری تب برفکی منجر به کاهش شیردهی و وزن دام می شود.

وی اظهار کرد: بیماری تب برفکی که حدود چهار ماه قبل از غرب وارد کشور شد برای نخستین بار در بخش نصرآباد این شهرستان مشاهده شد که از راه خرید دام توسط دامداران از شهرهای مجاور منتقل شده بود.

جاقوری ادامه داد: بیش از 660 هزار راس دام سبک و سه هزار دام محلی در این شهرستان وجود دارد که دامپزشکی در حد توان اقدامات لازم در خصوص مایه کوبی آنها در برابر بیماری تب برفکی را صورت داده است.

رئیس دامپزشکی تربت جام افزود: یکی از بهترین راههای پیشگیری از شیوع تب برفکی در منطقه، جلوگیری از ورود دام و همکاری دامداران در خرید واکسن است.

جاقوری با اشاره به کمبود شدید واکسن تب برفکی، بر ضرورت ورود دامداران به این عرصه تاکید کرد و گفت: دامپزشکی تا اکنون با مصرف بیش از 195 هزار واکسن، کانون های پرخطر را واکسینه کرده است.

معاون فرماندار تربت جام نیز گفت: برای تامین نقدینگی لازم برای خرید واکسن تب برفکی مشکلی نداریم و انتظار داریم که دامپزشکی پیشگیری لازم را انجام دهد تا از ادامه تلفات دام سبک منطقه جلوگیری شود.

احمد شافعی افزود: برای پیشگیری از انتشار بیماری تب برفکی، باید از صدور مجوز تردد دام به داخل و خارج شهرستان تحت هر شرایطی خودداری شود تا در آینده با مشکل جدی مواجه نشویم.

وی اضافه کرد: باید با اطلاع رسانی به دامداران؛ برای آنان کلاس های آموزشی برگزار شود تا خود برای تامین هزینه واکسن اقدام کنند و در صورت عدم همکاری دامدار مقصر خواهد بود.

تربت جام با جمعیت 270 هزار نفری در 167 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
0
همه ارقام تلفات را حداقل دو صفر اضافه کنید شاید هم سه صفر .
نظر شما
ادامه