کد خبر: ۲۸۹۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، در جریان آخرین پایش های صورت گرفته در پارک ملی خجیر تهران طی روزهای اخیر مجموعاً ۲۵ لاشه کل و بز جدید توسط اکیپ های پایش، شناسایی و معدوم شده است.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان این مطلب گفت: با کشف این ۲۵ لاشه تعداد تلفات حیات وحش بر اثر بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (PPR) در این منطقه به ۸۵ کل و بز و قوچ و میش (۸۱ کل و بز و ۴ قوچ و میش وحشی) افزایش یافت.

البته این تعداد لاشه هایی است که کشف شده و توسط محیط بانان معدوم شده است. بطور حتم تعدادی از حیوانات مبتلا به ویروس، در نقاط صعب العبور منطقه تلف شده و لاشه آنها توسط اکیپ های پایش مشاهده نشده است.

محمد کرمی اظهار داشت: جلسات متعددی با سایر دستگاه های اجرایی استان ازجمله اداره امور عشایر، منابع طبیعی و دامپزشکی برگزار شده است تا نسبت به واکسیناسیون دام های اهلی اقدام و در مورد کنترل ورود و خروج دام به حاشیه مناطق محدودیت هایی اعمال شود.

حداقل ۷۵ درصد از جمعیت کل و بز وحشی در پارک ملی خجیر از بین رفت

به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، در جریان آخرین سرشماری صورت گرفته در پارک ملی خجیر در زمستان سال جاری (پیش از شیوع بیماری PPR) تعداد ۱۰۸ کل و بز وحشی در این پارک شمارش شده اند.

با توجه به مشاهده لاشه حداقل ۸۱ کل و بز وحشی در پارک ملی خجیر طی هفته های اخیر بنابراین تا این لحظه حداقل ۷۵ درصد جمعیت کل و بز در این منطقه بر اثر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR ) از بین رفته است.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
0
تازه میخواهند PPR رادر خاور میانه مدیریت کنند آقایون .
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
0
1
انشالله ظرف این چند روز مشکل پارک ملی از نظر بیماری PPR کلا حل خواهد شد!!!
نظر شما
ادامه