کد خبر: ۲۹۰۴۱
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام، جلسه ای با موضوع بررسی روند بروز بیماری تب برفکی در استان و اقدامات دامپزشکی در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری، برنامه ریزی در خصوص کنترل تردد و نقل و انتقال دام دامداران کوچ رو، ساماندهی میادین دام و کشتار غیر مجاز دام در روز چهارشنبه مورخ 11/1/95 به ریاست معاونت سیاسی، امنیتی در محل استانداری تشکیل گردید.

در ابتدای جلسه، مدیر کل دامپزشکی استان ایلام گزارشی از وضعیت بیماری تب برفکی در سطح استان و کشور به حاضرین ارائه داد. «دکتر وهاب پیرانی» با بیان مطالبی در خصوص ماهیت بیماری تب برفکی و ارزیابی عوامل خطر و شرایط بروز بیماری در استان، در مورد اقدامات دامپزشکی در راستای کنترل بیماری تب برفکی گفت: از ابتدای بهمن ماه با بروز بیماری در استان علاوه بر اکیپ های بررسی و مراقبت بیماریهای دامی، 80 اکیپ عملیاتی مایه کوب در سطح استان فعال گردید و نسبت به انجام واکسیناسیون بیش از یک میلیون و نهصد هزار راس دام سبک و سنگین استان بصورت رایگان با بهره گیری ازتمام توان بخش خصوصی و دولتی و فعالیت اکیپ ها حتی در روزهای تعطیل رسمی، به دامداران خدمات رسانی گردید.

در ادامه، معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با قدردانی از زحمات کارکنان دامپزشکی استان در خصوص انجام اقدامات لازم برای مهار بیماری و جلوگیری از خسارت سنگین به دامداران زحمتکش استان، خواستار همکاری همه جانبه دستگاههای اجرایی با اداره کل دامپزشکی گردیدند.

«کلانتری» افزود: اگر فعالیت های دامپزشکی بصورت ضربتی انجام نمی پذیرفت، خسارت سنگینی به سرمایه دامی استان وارد می شد.

در ادامه رئیس جهاد کشاورزی و مدیران کل منابع طبیعی، امور عشایری و پشتیبانی امور دام استان به بیان نقطه نظرات خود در خصوص موضوعات جلسه پرداختند و پس از بحث و تبادل نظر موارد ذیل به تصویب رسید:

1- نیروی محترم انتظامی از تردد خودروهای حامل دام فاقد گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی ممانعت و راساً موارد تخلف را به مراجع قضایی ارجاع دهد.

2- درخصوص جابجایی میدان عرضه دام به جنب کشتارگاه صنعتی ششدار پیگیری و اقدام لازم بعمل آید.

3- مشکلات اعتباری دامپزشکی در خصوص کنترل بیماریهای واگیردار دامی و مشترک و علی الخصوص تب برفکی از طریق استانداری ایلام و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیگیری گردد.

4- شورای عشایر استان به منظور ساماندهی کوچ عشایر استان های همجوار، نسبت به تشکیل جلسه ای با حضور دستگاههای ذیربط استانهای (کرمانشاه، همدان، لرستان) برای ساماندهی کوچ عشایر در سال جاری اقدام نماید.

 
 
نظر شما
ادامه