کد خبر: ۲۹۰۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، سرپرست اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان اظهار داشت: بیماری مشمشه یکی از بیماریهای عفونی کشنده و خطرناک در حیوانات تک سمی مانند اسب و الاغ و قاطر است و عامل این بیماری یک نوع باکتری است که از حیوان به انسان قابل انتقال بوده و در صورت سرایت برای انسان ممکن است مرگ آفرین باشد.

«دکتر یزدانپناه» افزود: استان کرمان با دارا بودن حدود 3 هزار راس اسب در باشگاه ها و مراکز نگهداری، از مهمترین استان های کشور در زمینه پرورش اسب می باشد.

وی افزود: در راستای کنترل و پیشگیری بیماری مشمشه و تامین بهداشت انسانی، کارشناسان دامپزشکی استان کرمان با توجه به موقعیت استان و سیاست های سازمان دامپزشکی کشور، طی سال 94 تعداد 2 هزار و 839 نوبت سر تست مالئین را در سطح استان انجام داده اند.

سرپرست اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای دامی اعلام کرد: طی عملیات کنترل و پیشگیری بیماری مشمشه یک راس اسب راکتور تشخیص داده شد و معدوم گردید.

وی در ادامه به مالکان باشگاههای سوارکاری و پرورش اسب استان و کسانی که به هر نحوی با این نوع دام سرو کار دارند توصیه کرد که از ورود اسب های فاقد مجوز حمل به باشگاه و اسبداری جلوگیری نموده و در هنگام جابجایی، با مراجعه به شبکه های دامپزشکی مجوز حمل را دریافت نمایند.

دکتر یزدانپناه در پایان از مالکان باشگاههای سوارکاری و پرورش اسب استان درخواست نمود همکاری لازم را با کارشناسان دامپزشکی جهت تست های تشخیصی، خصوصاً تست مالئین که بصورت رایگان انجام می گیرد، داشته باشند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر حاج محمدی
|
Iraq
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
1
ازموقعی که دکتر یزدانپناه ........ امده خدایی شاهد تحولات خیلی خوبی در بخش مبارزه بابیماریهای دامی هستیم جناب دکتر خسته نباشید خداقوت انشاالله در پناه خداوند متعال ودر کنار خانواده محترم پیروز وسربلند باشید
نظر شما
ادامه