کد خبر: ۲۹۱۰۷
 

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: قیمت لبنیات در روسیه با قیمت لبنیات در داخل کشور قابل مقاسیه نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «رضا باکری» در خصوص وضعیت صادرات لبنیات به روسیه بیان داشت: 12 تن پنیر در اسفند سال گذشته به روسیه صادر شده است و 12 تن پنیر نیز در انتظار تایید سازمان دامپزشکی و صدور گواهی مبدا است و پیش بینی می‌شود که تا آخر فروردین صادر شود.

وی افزود: هر محموله‌ای برای صادرات به آزمایشگاه ارسال می‌شود تا برای آن گواهی مبدا صادر شود و در حال حاضر نیز این محموله 12 تنی در انتظار این گواهی است؛ ذکر این نکته نیز ضروری است که در حال حاضر در بین محصولات لبنی تنها پنیر قابلیت صادرات دارد.

دبیر انجمن صنایع لبنی در ادامه بیان داشت: محصولات لبنی در کشور روسیه قیمت پایینی دارد و با قیمت لبنیات در ایران قابل مقایسه نیست و این مساله مانع بزرگی در توسعه صادرات است؛ برای حل این مساله باید جلساتی را با مدیران کارخانه ها برگزار کرد تا راه حلی برای این مشکلات اندیشیده شود.

باکری در خصوص مشکلات تعرفه‌ای به عنوان یکی از موانع صادراتی به روسیه است، اظهار داشت: تعرفه بالا و حدود 25 درصد است که تا به امروز روسیه این تعرفه را کاهش نداده است و تخفیف تعرفه‌ای برای صادرکنندگان به این کشور در نظر گرفته نشده است.

وی در خصوص بازارهای صادراتی لبنیات در منطقه بیان داشت: بازار قابل رقابتی قابل توجهی وجود ندارد و تنها بازار روسیه است که می‌تواند تاثیرگذار باشد که تا به امروز دستیابی به حضور پررنگ در این کشور فراهم نشده است .
 
 
نظر شما
ادامه