کد خبر: ۲۹۱۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
وفایی دامپزشکی گلستان
 

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: نبود واکسن تب برفکی، دامپزشکی و دامداران در استان گلستان را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر محمودرضا وفایی» اظهار داشت: دامپزشکی استان گلستان تمرکز خود را بر مبارزه با کانون‌های اصلی تب برفکی و آموزش دامداران در استان گذاشته و به همین علت تلفات کانونی ما نسبت به هجوم تب برفکی در سال 89 کاهش داشته است.

وی افزود: در سال 89 تعداد کانون‌های تب برفکی در دام سنگین 2 کانون با 53 تلفات بود اما در سال 94 به 59 کانون با 53 تلفات بوده که کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان تصریح کرد: در بخش گوسفند و بز نیز در سال 89 تعداد 7 کانون اصلی بیماری با 84 تلفات داشتیم اما در سال 94 از 33 کانون اصلی به 148 تلفات رسیده است.

وفایی گفت: این بیماری مشترک انسان و دام نیست و مردم نگران نباشند و تاکنون 127 دوره آموزشی در شهرستان‌ها برگزار و یک هزار و 690 دامدار آموزش دیده و 6 هزار بروشور توزیع شده است.

وی درباره علت نبود واکسن تب برفکی اظهار کرد: علت نبود واکسن، عدم تولید این واکسن در موسسه رازی کشور و عدم نقدینگی و گرانی واکسن خارجی و وارد نشدن آن است اما سازمان دامپزشکی پیگیر رفع این مشکل است و به زودی برطرف می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان اظهار داشت: در سال 89 دامپزشکی استان گلستان، بیش از یک میلیون راس دام سبک را واکسن زد اما در سال گذشته تنها در کانون‌های اصلی که از بهمن ماه با سرمای شدید هوا بروز کرد، 58 هزار راس دام سبک را واکسن زدیم و به موارد پیشگیرانه پرداختیم.

وفایی گفت: در استان گلستان حدود 360 هزار دام سنگین گارو و گوساله و یک میلیون و 550 هزار دام سبک گوسفند و بز و 500 هزار دام عشایر وجود دارد.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
0
در سال 89 تعداد کانون‌های تب برفکی در دام سنگین 2 کانون با 53 تلفات بود اما در سال 94 به 59 کانون با 53 تلفات بوده که کاهش نشان می‌دهد!!!!!!!!

این یعنی کاهش. این یعنی استفاده از روش های آماری .................
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
0
متاسفانه با توجه به نبود واکسن تب برفکی در کشور ، چند روز قبل از عید یک محموله واکسن تب برفکی به کشور عراق قاچاق شد.
نظر شما
ادامه